אזנית בלוטות' של SONY ל-PS3 / מאת גיל פלקוביץ

Sony מביאה לעולם ה-Playstation3 פריט פרי פיתוחה – SCPH-98095 – אזנית Bluetooth אל-חוטית ועל הדרך עושה מהפך בחווית התקשורת במשחקי ONLINE  על גבי קונסולה. עד היום השתמשתי בזוג אזניות של Jabra על מנת לדבר עם החבר'ה במהלך משחק. ה-BT125 שהגיעה עם Warhawk ו-BT2020  שנהגתי להשתמש על בסיס יומי יחד עם הפלאפון שלי. את החיבור של השניים עם הקונסולה של Sony אני יכול לסכם "בעובד, נחייה". איכות השמע הייתה כיאה לאוזניה ב-200-150 שקל, כלומר מאפנה בלחץ, והבטרייה תמיד נגמרה מתישהו באמצע משחק. אבל מה שהכי הציק לי היה "הנפילות" בשמע דווקא ברגעים הכי קריטיים. חבר שלך צועק לך "צריך עזרה, אני נמצא ליד…". אתה חושב שהוא התנתק עד שפתאום אתה שומע חצי צעקה כזאת "…(ב)ווואאא כברררר!…" כששנייה לאחר מכן ברשימת המתים נכתב שהוא קיבל Headshot. מה שקרה זה שהחברה הקרוב לוודאי לא ידועה של האזניה שלו ושלך, מעסיקה מהנדסים עם תואר מהאוניברסיטה לפלאפל בשכם. או במילים אחרות, חוסר תאימות עם ה-Playstation3. לכן, בתור יצרנית Audio מהמובחרות בעולם, ידעתי שיהיה זה בטוח להמר על Sony וחטפתי את חבילת "החבילה" של Socom Confrontation + Headset..

socom_ps3_bluetooth_headset_3

מה בפנים:

–         אוזניה

–         כבל MiniUSB קצר

–         תחנת עגינה

–         גומי רזרבי לאוזן

–         חוברת הוראות

מאפיינים:

–     מצב HQ (High Quality) – איכות קול שלא נשמעה עד כה.

–     ביטול וסינון רעשים בעזרת 2 מיקרופונים (לא תקף לפלאפונים).

–     מסוגלת לעבוד ולהטען תוך כדי משחק בעזרת תחנת עגינה.

–     מבנה ארגונומי המתאים לכל אוזן.

–     עד 8 שעות שימוש רציף.

רשמים ראשונים:

בשימוש הראשוני, מכניסים את האוזניה לתחנת העגינה, מחברים לקונסולה והסנכרון נעשה אוטומטית. לחיצה בודדת על לחצן ההדלקה מעלה חלון קטן (בדומה ללחיצה על לחצן ה-PS בשלט) עם סטטוס בטרייה וקליטה של אות ה-Bluetooth. 3 שעות הטענה עבור טעינה מלאה ואפשר להתחיל בשימוש.

למראית עין האוזניה נראית פשוטה ודי מגושמת למען האמת. ישנם סך הכל ארבעה כפתורים: מוריד/מעלה Volume, Mute למקרופון והדלקה/סנכרון. המבנה די מאסיבי והמשקל מורגש כמעט מידית. לצורך העניין, האוזניה המכובדת הממוצעת שוקלת בערך 9 גרם ואילו זו 19.5(!). אפילו שמדובר סך הכל בגרמים, ההשפעה לטווח הארוך של כמה שעות משחק רצופות יכולה להיות מרגיזה ומלווה באי-נוחות. רצוי לציין שהאזור עם הרמקול שנכנס אל תוך האוזן הרבה יותר גדול מהמוכר. הקשת שמתלבשת מעל האוזן גמישה פלאים וניתנת להיפוך על מנת לשמש את שתי האוזניים. אך נראה כי אלו מאיתנו בעלי תנוך קטן כבר יוכלו לוותר על התענוג.

טבילת אש:

אני מוכרח להודות שהייתי משוכנע לחלוטין שהאוזניה הזו תהיה הדבר הכי לא נוח בעולם – וטעיתי בענק. יכול להיות שיש משהו בארגונומיה כאן שאני לא מצליח לראות אבל היא פשוט יושבת באוזן כמו "סלע" רק מהסוג הרך הזה שלא מרגישים שהוא שם. קצת קפיצות במקום, כמה נענועים "מטאליסטים" של הראש וזה לא זז ולא נע. 1+ לסוני ללא שמץ של ספק.

אני מעלה את Socom Confrontation. מבין החבר'ה שמדברים מיד ניתן להבחין בתבנית מסויימת. אלה ששומעים אותם Sony ואלה ששומעים אותם…סתם איזה ג'וני. אני שואל את אחד מאלה שהקול שלו נשמע צלול ונקי במיוחד מה הסיכויים שיש לו אוזניה של Sony. התשובה באין מפתיע היא כמובן כן. הכל תודות למערכת ייחודית לביטול רעשים והפרעות. האוזניה הספציפית הזאת עושה שימוש ב-2 מקרופונים בניגוד ל-1 המקובל בשוק כיום. מקרופון אחד יושב בקצה, בסמוך לפה וקולט דיבור בעוד השני נמצא בחלק החיצוני ומבטל רעשי רקע. התוצאה הסופית היא פלא של ממש. השמע ברור ורציף גם אם מישהו עושה עליך קצת פוזות ולוחש כי הוא מחופש לצלף. פצצה.

דבר נוסף שהופך את המוצר הזה ל-MUST הוא השימוש תוך כדי טעינה. הרי באוזניה הרגילה אם נגמרה לך הבטרייה, זהו אי אפשר לדבר, נכון? יתרה מזאת, אני לפעמים מעדיף לשחק עם Voice אבל מבלי שמשהו תלוי לי על האוזן. אז נגמרה לך הבטרייה? האוזן התחממה? חבר את תחנת העגינה, ה-Voice יועבר אוטומטית למקור חיצוני ותוכל להמשיך לשחק, להקשיב ולדבר ברגוע.

הטוב:

–     איכות סאונד עם השם Sony.

–     תחנת עגינה מהווה בונוס גדול.

–     נוחה ברמות מפתיעות.

–     ניתן לחבר גם לפלאפון.

הרע:

–         בטווח הארוך מורגשת על האוזן.

–         לא מתאימה לאוזניים קטנות.

שורה תחתונה:

עוד לא קניתם???

גיל פלקוביץ.

כתיבת תגובה