גיימסנטר מהדורה חמישית

בשנים האחרונות, תופעת הרשתות החברתיות צוברת תאוצה רבה. משחקי רשת המונים כדוגמת סקונד לייפ ואפילו אתר האינטרנט, פייסבוק, באים להדגיש את הרצון של הגולש\שחקן לשתף את חבריו עם חוויותיו השונות. לא פעם, הקשר שנוצר עם הדמויות הוירטואליות עולה על הקשרים האמיתיים. בעולם המשחקים, התופעה בולטת במיוחד עם סדרת משחקי הסימס.

בקרוב צפויה חברת EA להפיץ את הכותר השלישי בסדרת הסימס ולמרות חבילות ההרחבה הרבות שיצאו למשחקים הקודמים בסדרה, מבטיחה חברת EA שיש ביכולתה ליצור חווית משחק משופרת ומהנה יותר. המשחק, צפוי להציג מנוע משחק חדש שיאפשר לשחקן להסתובב בסביבת משחק פתוחה שאמורה להשתנות בקצב מהיר (ללא זמני טעינה). התרחשויות מעבר אחד של השכונה יכולות להשפיע על עברו השני.

הדגש הגדול של יוצרי המשחק החדש, הוא הרצון לאפשר לשחקן ליצור תכנים בצורה נוחה ויעילה. יוצרי המשחק, מבטיחים שהמשחק יכלול מספר מצבי עיצוב (עיצוב סביבה ועיצוב דמות) שירדו לפרטים הכי קטנים, הממשק יאפשר לשחקן לעצב את סביבת המגורים הפנימית והחיצונית (רהיטים, לבוש, מכוניות) לפי טעמו לצד אפשרות עיצוב רחבה של השחקן הוירטואלי. המטרה של יוצרי המשחק היא שלשחקן בבית תהיה היכולת לשנות ולערוך בדומה למפתחים עצמם. בזכות אינטראקציה עם רשת האינטרנט, ניתן יהיה להתקין תכנים חיצונים בדרך ידידותית למדי מבלי הצורך להתעסק עם ספריות במחשב, בהחלט יהיה מעניין לראות אם אלמנטים ממשק השיתוף של SPORE יופיעו במשחק.

למרות שהדמויות בסביבת המגורים ימשיכו לדבר בשפת הסימס המפורסמת (ג'יבריש להמונים), מנוע המשחק צפוי להציג שינויים רבים. לכל דמות במשחק יהיו 5 דפוסי התנהגות שונים (מתוך מאגר של 70). אותם דפוסים יגדירו למעשה את אורח החיים של הדמות, החל משאיפותיו ודרך התנהגותו ועד האינטראקציה שלו עם אנשים. בין דפוסי ההתנהגות השונים, ניתן יהיה למצוא את הדפוסים הבאים: פרנואיד, קלפטומן, שונא ילדים, גאון ועוד. המנוע יעבוד כך שלכל דמות יהיו יעדים שאותן היא תרצה להגשים, לחלק מהדמויות יהיו שאיפות להיות הורים למשפחות מרובות ילדים, להיות פוליטיקאים ועוד. במהלך הפעולות השונות, יתקל השחקן בהחלטות מוסריות שיושפעו ישירות מהחיים האמיתיים. לדוגמא האם ברצונו לנהל רומן בעבודה ועוד. בין הפעילויות החדשות ניתן יהיה לראות במשחק אפשרות לרכיבה על אופנועים, התעמלות במכון הכושר, יכולת לארח מסיבה לגיוס כספים לקמפיין פוליטי ועוד.

מבחינת שיווק המשחק ואפשרויות המעבר לאלו ששיחקו במשחקים הקודמים, ישנן מספר בעיות. המשחק לא יאפשר להעביר תכנים שנוצרו במשחקים הקודמים, מאחר ורמת הטקסטורות של המשחק החדש שונה לחלוטין, למרות זאת רמזה חברת EA שמשפחות מפורסמות מהמשחקים הקודמים אכן יופיעו במשחק החדש.

האויב מבפנים

סרטי פעולה וסדרות טלוויזיה מפורסמות, לוקחים בדרך כלל סיטואציה אמיתית ומקצינים אותה. השילוב בין מציאות שמשתנה בפתאומיות לבין דמויות אקראיות גרמה להתעניינות גדולה אצל הצופים. דמותו המפורסמת של סילבסטר סטלאונה, בסרט רמבו, מדגימה כיצד בורג קטן במערכת יכול להוציא אותה משיווי משקל. אז תארו לעצמכם מה קורה שאת המערכת מרעיל וירוס קטלני…

סדרת משחקי רזידנט אוויל שעוקבת אחר מציאות שמשתנה מרגע לרגע, לצד דמויות שנקלעות למצבים בלתי אפשריים, צפויה להגיע לקונסולות הפלייסטיישן 3 והאקס בוקס 360 בחודש מרץ הקרוב. הסדרה שהפכה לפופולארית עוד בימי הפליסטיישן המקורי, תחזור לעקוב אחר הגיבור המקורי, כריס רדפילד אשר גויס לצוות משימה חדשה. רדפילד נשלח ליבשת אפריקה, שם הוא נאלץ להתמודד עם מגפה המונית אשר גורמת לבאים איתה במגע (אנשים ובעלי חיים) להפוך לייצורים מסוכנים. אל כריס צפויה להצטרף שחקנית חיזוק, בשם שיבה אלומר שאמורה לנדב את יכולותיה השונות (יכולות צליפה, מודיעין ועוד) לחקר הסכנה.

מנוע המשחק, אמור להציג לראשונה בסדרת המשחקים, אפשרות למשחק משותף דרך האינטרנט. האויבים החדשים אמורים להיות חכמים ומהירים יותר, במה שאמור להפוך את חווית המשחק למסוכנת יותר. מבחר כלי הנשק במשחק צפוי לכלול מכונות ירייה, סכינים, רובי צלפים ועוד. בחברת CAPCOM מתארים את חווית המשחק בכך שקרבות באור יום, יעוררו את אותן אסוציאציות מקרבות הלילה במשחקים הקודמים בסדרה. בסרטון ששחררה חברת CAPCOM לאחרונה, ניתן לראות את המשחק בפעולה. למרות שלא ניתן ללמוד על מנגנון העבודה המשותפת, ניתן לראות שמלבד גרפיקה מרשימה, האויבים במשחק בהחלט מזכירים את הזומבים מהמשחקים הקודמים. הקמפיין המסתורי שהעלתה חברת CAPCOM, רק מחזק את הבאז סביב המשחק שזוכה לתשומת לב מיוחדת לאור הקונוטציות הגזעניות שהתקשורת מנסה לייחס לו.

שאר החדשות:

לאחר חודשים של שמועות, פורסמו בשבוע האחרון באתר הרשמי של ארגון ה-WWE פרטים על התוכן להורדה למשחק ההאבקות הפופולארי, סמקדאון נגד רו 2009. כפי שניתן ללמוד מההודעה, צפויה חברת THQ (מפיצת המשחק) להפיץ מספר חבילות, הן לאקס בוקס 360 ולפלייסטיישן 3. חבילת התוכן הראשונה צפויה להציג שלושה מתאבקים (טאד דיבאסי, אוון בורן וצ'ארלי האס) לצד התלבושת החדשה של כריס ג'ריקו. אוהדים מישראל, יצטערו לשמוע שהתוכן אכן יהיה בתשלום מה שימנע מכל אלה שמחזיקים עותק אירופאי להוריד את התכנים.

חברת רוקסטאר שיחררה השבוע, תמונות חדשות של חבילת ההרחבה הצפויה לכותר הרביעי בסדרת משחקי GTA. החבילה שצפויה להשתחרר בחודש הבא, תהיה בלעדית לגרסת האקס בוקס 360. כזכור שילמה חברת מייקרוסופט מאות מיליוני דולרים תמורת התוכן הבלעדי ויהיה מעניין לראות אם ההחלטה תהיה נכונה כלכלית. חבילת ההרחבה אשר נקראת The Lost and Damned, צפויה להציג משימות חדשות לצד דמות מרכזית חדשה ואף מצבי משחק נוספים למשחק מרובה המשתתפים. החבילה צפויה להגיע לשירות האקס בוקס לייב ב-17 לחודש פברואר.

badass

rollin-deep

easy-man

עבור חובבי סדרת משחקי GEARS OF WAR, היה זה שבוע משמח במיוחד. בתחילת השבוע זכה הכותר השני בסדרה במספר פרסים (משחק היריות הטוב ביותר ומשחק האקס בוקס הטוב ביותר) בטקס פרסי המשחקים של ערוץ ספייק. במהלך הטקס, חשפה מיקרוסופט שבכוונתה להוציא בזמן מיידי חבילת הרחבה למשחק. החבילה כוללת שלוש מפות משחק חדשות. אחת המפות שמגיעה בחבילת ההרחבה מציגה משחק בתחנת דלק נטושה. מטרת השחקן (הקבוצה) היא להשתלט על התחנה עצמה. מאחר ולתחנה עצמה יהיו שתי כניסות (מעלית ומדרגות), הגג יהווה נקודה אסטרטגית.

mp_fuelstation2

mp_fuelstation1

פינת הכלכלה השבועית מראה שלמרות שהמספרים עדיין לא מצביעים על ירידה, חברות המשחקים השונות סובלות מהמשבר הכלכלי ובגדול. חברת TAKE-TWO, שאחראית להפצתם של מספר כותרים גדולים בניהם סדרת משחקי GTA ומשחקי הספורט של חברת K2. הודיעה על תחזית קודרת במיוחד לשנת 2009, החברה צופה הכנסה נמוכה משמעותית, ברבעון הראשון של השנה (הצפי של החברה עומד על 175-225 מיליון לעומת 300 שציפו האניליסטים). מאחר והשנה לא צפוי לצאת כותר חדש בסדרת משחקי GTA (מלבד גרסאות לנינטנדו DS ופורט למחשב), יהיה מעניין לראות אילו שפנים (או יותר נכון משחקים) יצאו מהכובע. כזכור התנגדה החברה להצעת הרכישה של חברת EA לפני מספר חודשים, בזמנו הציעה EA סכום שמוערך בקרוב לשני מיליארד דולרים במטרה להשתלט על החברה. יהיה מעניין לראות אם EA תנסה לחדש את המגעים לאור ירידת השווי של TAKE TWO ובכך להשיג לעצמה סוף סוף את GTA.

גיימסנטר VOD

אורן נתן.

תגובה אחת to “גיימסנטר מהדורה חמישית”

  1. play-asia.co.il Says:

    אחלה כתיבה, כל הכבוד

כתיבת תגובה