גיימסנטר מהדורה רביעית

תהליך היצירה הוא לא פשוט בכלל, תהליך יצירה של מוצר מוצלח קשה הרבה יותר. כדי להצליח צריך להיות במקום הנכון בזמן הנכון עם הידע הנכון. הרצון לממש לעיתים עולה על שיקול הדעת ומוביל למוצרים גרועים ביותר. בעולם הספורט מסכמים את זה בדרך כלל במילה גאלקטיקוס אבל בעולם המשחקים ניתן לסכם זאת במשחקים שמבוססים על דמותו של באטמן.

גיבורה האפל של גות'האם, שסרטיו הנפלאים של כריסטופר נולאן, הפכו אותו לגיבור הקומיקס המצליח בכל הזמנים, לא הצליח באמת להגיע לעולם המשחקים. למרות שמשחקים שמבוססים על דמותו של באטמן יוצאים כבר למעלה מעשור, לא היה את המשחק שיצור את התהודה האמתית. יתכן והבעיה גדולה יותר, מאחר ובחינת העובדות מראה שמשחקים שמבוססים על דמויות קומיקס מתקשים להצליח (הענק הירוק, איירון מן). בנושא משחקיו של באטמן התקשו המפתחים ליצור סגנון משחק מוגדר ושלל הניסיונות הוביל להפקה של משחקי פלטפורמה, משחקי מכות ואפילו משחק הרפתקאות.

בשנה הקרובה, צפויים להופיע מספר משחקים שכוללים את דמותו של באטמן. הראשון אשר יצא לאחרונה, הוא משחק המכות שמשלב את דמויות הקומיקס של DC עם הדמויות של מורטל קומבט. משחק ישיר שמבוסס על סרט הקולנוע האביר האפל (הזיכיון שייך לחברת EA) טרם יצא ואם הוא ייצא אז אולי בשנת 2010 (בפרפראזה על גבעת חלפון). כמו כן מפתחת חברת סוני, משחק מרובה משתתפים שישלב את דמויות הקומיקס של DC ואמור להיות משווק לפלייסטיישן 3 ולמחשב האישי.

המשחק המעניין מכולם הוא של חברת EIDOS. המשחק שזכה להיקרא בשם מוסד ארקאם (המוסד שאליו באטמן שולח את אויביו), זוכה לתהודה חיובית בזכות הקו האפל שאמור ליצור משחק שלא יפנה רק לילדים. העלילה במשחק אשר נכתבה על ידי פול דיני (כותב הקומיקס המפורסם של DC), מספרת על כך שאויביו המפורסמים של באטמן (בניהם הג'וקר וקילר קרוק) משתלטים על המוסד ומכניסים את באטמן לסיטואציה בה הוא צריך להשתמש בכוחו הטכנולוגי לצד כוחו הפיזי. המשחק מבטיח להציג חידות רבות שאמורות לדמות את יכולות החקירה של באטמן לצד קרבות אלימים במיוחד.

לכל השדים והרוחות

בעולם הקולנוע והטלוויזיה, ישנן דמויות שזכורות לרוב בזכות היכולת לדבר על דברים לא הגיוניים שלאחר מכן הופכים למציאות. בתוכנית הטלוויזיה סיינפלד, ניסה קריימר להתמודד עם בעיית מכליות הנפט בדמות המצאה של כדורית נפט. בסדרת סרטי בחזרה לעתיד, הצליח דוקטור אמט בראון לנוע בזמן ואילו בסדרת מכסחי השדים, הצליחה חבורת מדענים להוכיח ששדים ורוחות אכן קיימים.

סדרת מכסחי השדים, זכתה להצלחה רבה בסוף שנות השמונים בזכות סרטי הקולנוע שהציגו סיפור על חבורת מדענים אמריקאיים שמקימה חברה ללכידת רוחות רפאים. העלילה בסרטים שהייתה קומית למדי, הציגה מבחר שחקנים מפורסם בדמות דן אקרויד (האחים בלוז), ביל מארי (אבודים בטוקיו) והארולד ראמיס (לשים פס על הפס) שגרם לקהל הרחב להזדהות עם החבורה.

למרות שעברו 25 שנה מאז שוחרר סרט הקולנוע הראשון, הפופולאריות של החבורה עדיין קיימת. דיבורים על סרט שלישי קיימים כבר שנים וצעד אחד שמסמן על חזרה אפשרית למרכז הבמה, הוא משחק חדש שיבוסס על הזיכיון. המשחק שידיעות על פיתוחו, הופיעו כבר בשנה שעברה סבל מחוסר וודאות לאור המיזוג בין חברת ACTIVISION לחברת VIVENDI והודעתה של ACTIVISION על כוונתה לוותר על המשחק. בחודש שעבר הודיעה חברת אטארי שהיא מתכוונת להפיץ את המשחק לחנויות בחודש יוני הקרוב, לקונסולות הדור הבא ואף לפלייסטיישן 2 והמחשב האישי.

המשחק שעלילתו מתרחשת כשנתיים לאחר סיום הסרט השני, מספר על גל חדש של רוחות שתוקף את מנהטן. למרות שהמשחק יציג את כל הדמויות המפורסמות מסרטי הקולנוע אשר כתבו את העלילה למשחק ואף דיבבו את הדמויות, השחקן ישחק למעשה חבר חדש בצוות של מכסחי השדים (יהיה מעניין לראות אם תהיה אפשרות ליצירת דמות). מטרתו תהיה לעזור לצוות לרדוף וללכוד רוחות שבחלקן יהיו אותן רוחות מפורסמות מהעבר.

מנוע המשחק מבטיח לספק לשחקן מבחר נשקים רב שניתן יהיה לשדרוג, הנשקים יעזרו לשחקן ללכוד את הרוחות השונות בסביבת משחק רוויה בהרס. מאחר והמשחק מפותח כבר תקופה ארוכה, יהיה מעניין לראות אם הוא יכלול מצבי משחק נוספים מלבד מצב הסיפור. מצב משחק מרובה משתתפים שיאפשר לשחקן לשחק עם הצוות המפורסם ואף לשחק מול שחקנים אחרים ברחבי הרשת, יכול בהחלט להפוך את המשחק להצלחה. מאחר והמשחק אינו מבוסס על סרט קיים, מקבלים יוצרי המשחק חופש קריאטיבי ביצירת המשימות השונות ובהחלט יהיה מעניין לבדוק כיצד הם ינצלו אותו. במקביל ליציאת המשחק צפויים להגיע לחנויות גם סרטי הקולנוע הקלאסיים בפורמט בלו-ריי.

שאר החדשות:

חברת EA שכבר שנים שמה לעצמה מטרה להחזיק בכל הכותרים הגדולים, החליטה שהגיע הזמן לנסות ולהתחרות בסדרת משחקים פופולארית של נינטנדו. בשבוע שעבר, חשפה EA את כוונתה להשיק משחק מתחרה לסדרת משחקי מאריו קארט. המשחק שיופץ רק ל-WII אמור להביא בפעם הראשונה ל-WII את מכוניות הנאסקר המפורסמות. המשחק אמור להציג את המסלולים השונים בצורה קלילה יותר שאמורה להתאים לקהל היעד של ה-WII (המכוניות והנהגים עצמם יזכו לגרפיקה קלילה יותר). מנוע המשחק מבטיח להציג תמיכה במשחק של ארבעה שחקנים בו זמנית במסך מפוצל, כמו כן לכל נהג יהיו יכולות שונות שישפיעו על דרך הנהיגה שלו. המשחק צפוי לצאת נכון לעכשיו רק בארצות הברית, הוא יופץ במקביל לפתיחת עונת המרוצים בחודש פברואר הקרוב.

patriot_12

gameplay_7

cactus_10

חברת CAPCOM, התחילה בימים האחרונים את מסע השיווק לכותר החדש בסדרת רזידנט אוויל. מסע השיווק שמציג אתרי אינטרנט מסתוריים, בהם טמונות חידות אמור ליצור עניין רב בקרב השחקנים. האתר שהושק מציג מצגת פלאש אפלה שטמון בה המשפט " They Are in Kijuju". חברת CAPCOM עצמה טוענת שהאתר אמור להציג תוכן בלעדי לגבי המשחק ואף תוכן סודי.

כתובת האתר היא:

http://www.residentevil.com/kijuju

חברת LUCASARTS שיחררה בשבוע שעבר, חבילת עדכון למשחק החדש בסדרת משחקי מלחמת הכוכבים (FORCE UNLEASHED). חבילת העדכון שהופצה לקונסולות האקס בוקס 360 והפלייסטיישן 3 כוללת משימה חדשה שבה ילחם השחקן במקדשו של הג'דיי בכוכב קוריוסקנט במטרה לגלות פרטים נוספים על אביו. במהלך החיפושים יאלץ השחקן להתמודד עם בעיותיו הפנימיות. מלבד המשימה החדשה, כוללת חבילת העדכון תלבושות חדשות שיאפשרו לשחקן ללבוש אותן במהלך הקמפיין. בין התלבושת ניתן למצוא את תלבושתו של מייס וינדו, תלבושתו של דארת' מול ועוד.

jedi_temple03

mace_windu_01

darth_maul_02

בהמשך למהדורות הקודמות, בהן כתבתי בעיקר על צרותיה של חברת MIDWAY, ניתן ללמוד שהמשבר הכלכלי אכן ישפיע בצורה ישירה על עונת החגים הקרובה. חברת EA, פרסמה לפני זמן קצר אזהרת רווח שמודיעה על כך שהציפיות לרווח בעונת החגים הקרובה, השתנו לרעה וכתוצאה מזה היא נאלצת לפטר עובדים. לפי דיווחי החברה, נתוני המכירות בצפון אמריקה ובאירופה נמצאים מתחת לציפיות (כותרים גדולים כדוגמת רוק בנד ומירור אדג' מוכרים מתחת לציפיות). יהיה מעניין לעקוב אחר השלכות המצב על התעשייה, מאחר וחברת EA ידועה בכך שהיא משקיעה סכומי כסף אדירים ברכישת זיכיונות בתחום הסרטים והספורט, בנוסף לזה יתכן ונראה הרחבה של הפצת התוכן הדיגיטלי לאור קריסת רשתות השיווק השונות בארצות הברית.

גיימסנטר VOD

אורן נתן.

כתיבת תגובה