גיימסנטר מהדורה שלישית

הדבקת תוויות היא תכונה שקיימת אצל רוב בני האדם ברמה מסוימת. ההגדרה אם פרט מסוים מצליח או נכשל, מוגדרת לרוב על פי מצבו הכלכלי ולא בהכרח על פי איכותו. לא פעם מפספס האדם חוויות נהדרות לאור התווית החיצונית. בתעשיית המשחקים, יודעים בכירי התעשייה שהקריטריון המרכזי להצלחה של משחקים הם נתוני המכירות בתקופת חג המולד.

במדינות מתוקנות, בהן משחקים מיובאים בצורה מסודרת ומשווקים בדרך שנועדה לפתח תרבות משחקים, ניתן לראות את המתח באוויר. מעקב קצר אחר טבלת מכירות המשחקים בשוק הבריטי, מראה על מספר מגמות מעניינות. בראש הטבלה בשבוע השלישי ברציפות צועד משחק הלחימהCALL OF DUTY שאחריו מזדנב פיפא 2009. ההפתעה עבורי, הייתה שכותריה החדשים של חברת סוני שהושקו ברעש גדול וזכו לביקורות חיוביות, מוטרסטורם 2 וליטל ביג פלנט, אינם מופיעים ב-20 המקומות הראשונים. דבר זה מפתיע, בהתחשב בנתון שברשימה ניתן למצוא כותרים וותיקים לקונסולת ה-WII כדוגמת מריו וסוניק במשחקים האולימפיים ומריו קארט.

מעקב אחר טבלאות המכירה הספציפיות לקונסולות השונות, מראה שהשליטה שלCALL OF DUTY רחבה ואף עולה על הכותרים הבלעדיים כדוגמת GEARS OF WAR ו-RESISTANCE . ז'אנר משחקי הספורט, מראה שהקהל האנגלי שידוע באהבתו הרבה לספורט הכדורגל שנולד בממלכה, הולך וקונה את פיפא 2009, פרו אבולשן 2009 ואף את משחק הניהול, פוטבול מנג'ר 2009.

כמו כן, מעניין לראות שטבלת המכירות מתחלקת באופן שווה בין משחקים שמיועדים לקהל החדש ולקהל הכבד. ההצלחה הגדולה של קונסולת ה-WII, הכניסה לתעשיית המשחקים, כמות עצומה של שחקנים חדשים שבהחלט משפיעים על כיוון התעשייה. התעשייה, שמתחילה לסבול מהמשבר הכלכלי  (למרות שאנליסטים בכירים טוענים שתעשיית המשחקים לא צפויה לספוג נזקים כבדים מהמשבר), עומדת בפני תקופה מעניינת מאוד שתשפיע על חברות המשחקים ובהם על הכותרים האהובים. ירידה אפשרית בהיקף המכירות, יכולה להשפיע על הקהל בכך שיתמקד בקנייה של מותגים בעוד משחקים חדשים יתקשו להיכנס לתודעה. צריך לזכור שמגמות אלו, מתייחסות לשוק הבריטי בלבד. נתוני המכירות בארצות הברית אשר סובלת באופן רשמי ממיתון, ישפיעו בצורה רחבה יותר.

משחק על גלגלים

נוסחה ברורה בתחום המשחקים, מדברת על כך שמשחקים שמשלבים ספורט אמיתי עם פעלולים ארקיידים זוכים לרוב להצלחה. חברת EA אף דאגה בעבר, להשיק את ליין מוצרי EA BIG. ליין המוצרים שיצא בזמן האחרון לפגרה מסוימת, ידע לקחת ספורט קונבנציונאלי ולעטוף אותו מחדש כמשחק לקהל הרחב שלא מתעניין בסטטיסטיקות ובסוגי מסירות. בין משחקי הפעלולים המוכרים ביותר, ניתן למצוא משחקים שמבוססים על טריקים באמצעות רכיכה על סקייטבורד. סדרת המשחקים המוכרת ביותר היא סדרת משחקיו של טוני הוק (נמצאת כרגע בפגרה). בשנה שעברה בצעד שנראה לשחקן הממוצע כעוד ניסיון של EA לרכב על גל ההצלחה של המתחרים, השיקה החברה את סדרת משחקי SKATE שהפתיעה וזכתה להצלחה רבה בזכות מנגנון השליטה החדיש שלה (בעזרת הסטיקים האנלוגים).

בשבוע שעבר, הודיעה חברת EA על כך שהכותר השני בסדרת משחקי SKATE, צפוי לצאת בחודש ינואר הקרוב (21 לחודש). עלילת המשחק שישווק לקונסולות האקס בוקס 360 והפלייסטיישן 3, תקח את השחקן כחמש שנים לאחר המשחק הקודם. העיר סאן ונלונה, נהרסה וכתוצאה מכך, נהרסה גם כל סצנת הפעלולים.  מטרתו של השחקן, היא לחדש את פופולאריות הרכיבה בעזרת פעלולים מיוחדים (המשחק מבטיח להציג מגוון פעלולים חדש) וסיכונים חדשים. מנוע המשחק יאפשר לשחק לרדת מהסקייטבורד ולשנות את סביבת המשחק, להזיז עצמים, לייבש בריכות ועוד.

האינטגרציה עם רשת האינטרנט, תאפשר לשחקן ליצור סביבות משחק שיאתגרו את קהל השחקנים. המשחק יאפשר לשחקן להעלות ואף להוריד סביבות משחק (ספוטים בעגה המקצועית) וכמובן לדרג אותם. חברת EA אף מבטיחה שתחרויות במצבי הרשת השונים, יהיו נושאות פרסים. כמו כן צפויה החברה לשחרר, כבר בחודש הבא, עורך גרפי שיאפשר לשחקן לעצב את הלבוש של הרוכב.

hsu_tre1

cardiel_backsideair4

mj_crook1

שאר החדשות:

חברת THQ, חשפה בשבוע שעבר את העטיפה למשחק ההאבקות החדש, אגדות הרסלמניה. המשחק שאמור לצאת בחודש מרץ הקרוב לקונסולות האקס בוקס 360 והפלייסטיישן 3, צפוי להציג משחק האבקות שיבוסס על מתאבקי העבר. עם חשיפת העטיפה, אושרו שני מתאבקים נוספים (הרוק וסטיב אוסטין), בצעד זה ניתן ללמוד שהמשחק יכלול גם מתאבקים שזכו לעלות לגדולה בסוף שנות התשעים (עידן האטטיטוד המפורסם). הכללה זאת, בהחלט יכולה להעיד על כך שמתאבקים בדמותם של קיין וטריפל אייץ' עשויים להופיע במשחק. ניתן לדווח שסיכוייו של ,רנדי סאבג', להופיע במשחק הם קלושים למרות שמדובר באחת הדמויות המפורסמות מעולם ההאבקות.

wwelps3bxrgbrp

חברת MIDWAY שנמצאת בקשיים, עברה בימים האחרונים טלטלה קשה. בעל מניות השליטה בחברה (87 אחוז מסך המניות) ואיל ההון סאמנר רדסטון, החליט למכור את נתחו בחברה. רדסטון ששרוי בחובות כבדים, הוא גם בעלי אחוזים בענקיות התקשורת CBS ו-VIACOM. הדבר המעניין במכירה, הוא שרדסטון מכר את חלקו בסכום שנמוך ממחיר המניה שנסחרת כיום בשער נמוך של פחות מחצי דולר. צעד המכירה נובע ככל הנראה מרצונו של רדסטון, לצמצם את הפסדיו הרבים ואף להקהל בתשלומי המיסים שלו (רשימת הפסד, מקזזת לעיתים את המס על רווחים). רדסטון מכר את מניותיו לעורך דין אלמוני מניו-יורק בשם, מארק תומאס. תומאס התחייב לפי הדיווחים, לקחת על עצמו את חובותיה של MIDWAY שמוערכים בעשרות מיליוני דולרים. בצד הקריאטיבי, לא ידוע כרגע אם בכוונתו להתערב בנעשה אבל ההערכה היא שהוא ינקוט בגישה פאסיבית.

חברת NAMCO שבימים אלה מפתחת את כותר החדש בסדרת משחקי טקן, הודיעה על הכוונה להפיץ אותו לחנויות בסתיו 2009 ואף שיחררה מספר תמונות חדשות. למרות שמדובר בתקופה המתנה ארוכה, ידוע שהמשחק יזכה למספר חידושים. הראשון בהם הוא שלראשונה המשחק ישווק גם לקונסולת האקס בוקס 360 במקביל לפלייסטיישן 3. המשחק מבטיח להציג לשחקן, את כמות הלוחמים הגדולה ביותר שנראתה בסדרת משחקי טקן מעולם ובהן גם מספר דמויות חדשות. כמו כן מבטיח המשחק, להציג אפשרות עיצוב לדמויות וכמובן מצבי משחק ברשת האינטרנט.

tekken_6_-_atari_live-ps3__xbox_360screenshots22487capture_yone_0009

tekken_6_-_atari_live-ps3__xbox_360screenshots22480capture_heihachi_0001

tekken_6_-_atari_live-ps3__xbox_360screenshots22481capture_heihachi_0014

tekken_6_-_atari_live-ps3__xbox_360screenshots22487capture_yone_0009

חברת אטארי הודיעה על כוונתה לשווק באביב הקרוב, כותר חדש בסדרת האגרוף הזכורה לטובה, READY 2 RUMBLE. הכותר שייצא לקונסולת ה-WII של נינטנדו מפותח על ידי חברת AKI היפנית, אשר פיתחה בעבר כותרי האבקות הפופולאריים, בדמות נו מרסי שיצא לנינטנדו 64 וכותר הד'ף ג'ם הראשון של חברת EA. המשחק מבטיח להציג 18 מתאגרפים שיהוו פארודיות על דמויות מפורסמות מעולם הספורט, המוזיקה והקולנוע. כמו כן, מבטיח המשחק להציג מנוע משחק אטרקטיבי שישלב את שלטי ה-WII בכך ששלט הנונצ'אק, ידמה כפפת אגרוף אחת ושלט ה-WIIMOTE ידמה את כפפת האגרוף השנייה.

ready_2_rumble_-_atari_live-wiiscreenshots22466syphon-0037

ready_2_rumble_-_atari_live-wiiscreenshots22462dewie_syphon_039

ready_2_rumble_-_atari_live-wiiscreenshots22465red_0030

ready_2_rumble_-_atari_live-wiiscreenshots22463dewie_syphon_043

גיימסנטר VOD

אורן נתן.

2 תגובות to “גיימסנטר מהדורה שלישית”

  1. The Joker Says:

    כמו תמיד אני נהנה לקרוא את הכתבות שלך. המשך כך.

  2. גיא Says:

    כרגיל, כתיבה מצויינת.

כתיבת תגובה