גיימסנטר – מהדורה שנייה

דברים טריוויאליים בחיים עומדים להשתנות. דברים כגון קניות בסופרמרקט ובחנויות בקניון יראו שונה לחלוטין בעוד 20 שנה. לצד מצב כלכלי לא פשוט בכלל, צועדת תרבות הצריכה העולמית לכיוון הוירטואלי. חנויות המשחקים שכולנו מכירים ואוהבים, צפויות אף הן לשנות מתכונת בעתיד הנראה לעין.

כמות התוכן הדיגיטלי שניתנת להורדה וירטואלית, צוברת תאוצה כל הזמן. מעקב קצר אחר חנות ITUNES של "אפל", מראה שהיא אחת מעשרת החנויות הרווחיות בעולם. עם כניסת הדור הבא של מכונות המשחק לפני מספר שנים, הגיעה המהפכה אל הסלון הביתי. בישראל תרבות התשלום עבור תוכן דיג,טלי, קיימת בעיקר עבור תכנים סלולאריים ברשתות הדור השלישי. למרות זאת בתחום המשחקים קיים בישראל פער עצום בהשוואה לעולם המערבי.

עבור חברות המשחקים העולמיות, המעבר להפצה דיגיטלית הוא צעד מבורך. האינטראקציה עם הצרכן היא אישית ובכך ניתן לחסוך עלויות כבדות של הפצה, הדפסה וייצור (דבר שאף יוביל לגלי אבטלה). חברות ענק דואגות להפיץ היום באופן דיגיטלי, את רוב משחקי המחשב החדשים ביותר ובהם כותרים מובילים כ-SPORE ו-CALL OF DUTY. בעתיד הנראה לעין התופעה רק תגבר, מאחר וישנם יתרונות רבים לאחזקה בעותק דיגיטלי. לא פעם קורה שלאחר תקופת זמן של שבועיים-שלושה, נימאס לשחקן מהמשחק. היתרון בהפצה הדיגיטלית, הינו שבהחלט יתכן שתתאפשר אפשרות השכרה לתקופת זמן מוגדרת (בעלויות שונות) ובכך יתאפשר לקהל השחקנים, לשחק במספר משחקים בעלות של משחק אחד כיום.

כחלק מקמפיין שיווקי רחב לרגל הפצתו של משחק המכות סטריט פייטר 4, בחרה חברת CAPCOM לקחת את נושא ההפצה הדיגיטלי ולהפוך אותו לכלי השיווק העיקרי. בחברה השיקו בשבוע שעבר את קמפיין "עונת סטריט פייטר", שמטרתו להחזיר לתודעה ולפופולאריות את הדמויות המפורסמות של סדרת המשחקים שאיבדה מערכה בעשור האחרון. הסדרה שידעה הצלחה גדולה בשנות התשעים המוקדמות, בעידן ה-8 וה-16 ביט ואף בתחילת המיליניום בסדרה המוצלחת ששילבה את דמוית הקומיקס של מארוול, ירדה מערכה בעיקר בגלל המעבר לסביבת לחימה בעלת שלושה ממדים. למרות שהיו ניסיונות להעביר את הסדרה לממשק תלת ממדי מלא, הקסם של המשחק אבד ושחקנים צעירים וותיקים כאחד בחרו לעבור לסדרות טקן ווירטואה פייטר.

כאשר הציגה בשנה שעברה, חברת CAPCOM, את הכותר החדש בסדרת משחקי סטריט פייטר, היה ניתן לראות מיידית שישנו ניסיון לחזור לנוסחה הישנה והטובה. מנוע המשחק החדש, אמור לשלב את חווית המשחק הדו ממדית לצד דמויות תלת ממדיות. המשחק צפוי להציג בנוסף לכל הדמויות המוכרות, גם מספר דמויות חדשות שנחשפות בימים אלה, בהם ווייפר,אבל, אל-פוורטה ועוד.

עבור קהל המעריצים הצעיר שלא למד להכיר את ריו, קן, בלנקה וחבריהם, החליטה חברת CAPCOM להפיץ מספר משחקים דיגיטליים ברשתות האינטרנט של הפלייסטיישן 3 והאקס בוקס 360. בין המשחקים, ניתן יהיה למצוא החל מסוף השבוע הקרוב את סטריט פייטר 2 המפורסם עם עיבוד מחודש ל-HD. המשחק אמור להציג את כל הדמויות המפורסמות ואף לכלול משחק רשת עם תמיכה מלאה בשיחות, כמו כן צפויה להופיע טבלת דירוג עולמית. במקביל להפצת הכותר הקלאסי, תפיץ החברה בשבועות הקרובים תכנים כגון משחק פינבול (כרגע רק לאקס בוקס), ערכות נושא ואף מוזיקה ברוח הסדרה.

משחק לאחר המוות

חובבי הספורט מסקוטלנד מתגאים באחת היריבויות המפורסמות ביותר, בין גלאזגו ריינג'רס לסלטיק, במאמן הכדורגל הגדול ביותר בעידן המודרני (אלכס פרגסון) ובנהג מירוצי הראלי הגדול מכולם. קולין מק'רה שהפך את חברת סובארו למותג בתחום הראלי, היה ידוע בנהיגתו חסרת המעצורים ורבת ההישגים. מק'רה שעוד בחייו זכה לתואר אגדה, היה בנו של אגדת המרוצים ג'ימי מק'רה (אשר זכה מספר פעמים באליפות בריטיניה), התעלה על אביו והיה לבריטי הראשון שזכה באליפות הראלי העולמית (הן בתור נהג והן באליפות היצרנים). הקשר של מק'רה לתעשיית המשחקים, התחיל בשיא תהילתו בסוף שנות התשעים כאשר השיק את משחק המרוצים Colin McRae Rally. המשחק שזכה להצלחה גדולה עם השנים, הפך גם לסדרת משחקים מובילה ששמה את משחקי הנהיגה במסלולי הראלי על המפה. בניסיון להתחרות עם התופעה, משחקי מרוצים מובילים התחילו להציג מסלולי ראלי. סדרת המשחקים זכתה לפופולאריות רבה, בעקבות פיזיקת הנהיגה הטובה, גרפיקה בעלת אפקטים בדמות בוץ ולכלוך על השמשה (בתקופות בהן לא הופיעו בכל משחק מרוצים) ועוד. מק'רה עצמו לקח חלק פעיל בהפקת המשחקים וייעץ לחברת Codemasters שמפיצה את הסדרה.

בחודש ספטמבר בשנה שעברה, קיפח מק'רה את חייו לאחר תאונת מסוק מזעזעת שבה נהרג גם בנו. לפני ימים אחדים, הודיעה חברת Codemasters על כך שפועלו של מק'רה ימשיך לרכוב על קונסולות המשחקים המובילות. בהחלטה משותפת עם משפחתו של מק'רה, התקבלה הדעה שסדרת המשחקים תשמש להנצחתו.  המשחק DIRT 2, מבטיח להציג סביבת מסלולים חדשה ואטרקטיבית שתכלול מסלולים שיפנו לקהלים השונים. אמורים להופיע מסלולים בערבות הג'ונגלים ואף מסלולים מוגדרים יותר בתוך אצטדיון. המטרה של יוצרי המשחק היא ליצור משחק תוסס ומרגש, בכך שיסיר את כל המחסומים הקיימים במציאות. בחברה מבטיחים שרמת פירוט במשחק, תהיה כפולה ממשחק המרוצים הנוסף שהפיצה Codemasters השנה, GRID.

המשחק צפוי לצאת בשנת 2009 ויהיה מעניין לעקוב אחריו.

dirt2_visual_target_utah_02

dirt2_visual_target_uk_battersea_01

dirt2_visual_target_malaysia_02

שאר החדשות:

חנות Gamestation הבריטית (אין קשר לחנות הישראלית), הודיעה על מבצע הנחות שיהיה תקף בשבוע הקרוב. במבצע ההנחות ניתן למצוא הנחה משמעותית על כותר הכדורגל הפופולארי PES 2009 שיימכר בחצי מחיר (כולל גרסאות הדור הבא). לפי האתר, ניתן להזמין ממנו לישראל (עלות משלוח של 5 שטרלינג). בהחלט מדובר במבצע ששווה לנצל לאור שער השטרלינג הנמוך.

כתובת האתר:

http://www.gamestation.co.uk

חברת ACTIVISION, הודיעה שבסוף השבוע הקרוב היא מתכוונת לערוך סדרת טורנירים נושאי פרסים במשחק הנגינה החדש והפופולארי "גיטר הירו – סיבוב עולמי". הטורנירים שיערכו ברשת האקס בוקס לייב, יהיו זמינים עבור כל אותם נגנים שישחקו במצב המשותף (CO-OP). בין שלל הפרסים שיחולקו לזוכים, יופיעו מערכת קולנוע ביתית של סמסונג, מערכת תיפוף לאספנים ועוד. כמו כן מתכננת החברה להציע לקהל השחקנים, אפשרות להתמודד ישירות עם צוות המפתחים של המשחק.

סדרת סרטי שליחות קטלנית, העלתה לתודעה את ארנולד שוורצנגר והפכה אותו למושל קליפורניה. אחת ההשערות המובילות, גורסת שסרט ההמשך שיצא בשנת 2003 תרם רבות לבחירתו. בקיץ הקרוב צפויה סדרת הסרטים לשוב לאקרנים והפעם בכיכובו של כריסטיאן בייל (האביר האפל), בייל יגלם בסרט את תפקידו של מנהיג המורדים, ג'ון קונור. כחלק מקמפיין הסרט החדש, הודיעה חברת האחים וורנר על כוונתה להוציא משחק שיתבסס על עלילת הסרט. בעבר יצאו מספר משחקים שמבוססים על העלילה של סדרת שליחות קטלנית (חלקם קשורים ישירות לסרטים וחלקם לא), אבל רובם הגדול נכשל. יהיה מעניין לראות איזה חופש פעולה יקבלו יוצרי המשחק, בהתחשב בכך שמשחקים שמבוססים על סרטים בדרך כלל נוטים לעקוב בצורה הדוקה אחר עלילת הסרט ובכך להיות מאוד מוגבלים. הפרטים לגבי המשחק עדיין מעטים, ידוע שהמשחק יהיה משחק פעולה בגוף שלישי שיציג את מלחמתו של קונור ברובוטים המשוכללים של חברת סקיינט.

חברת MIDWAY, הודיעה שמשחק האקשן החדש בכיכובו של כוכב הקולנוע וין דיזל, Wheelman, יצא לחנויות ב-16 לפברואר. המשחק שאמור להוות פלטפורמה לסרט עתידי בכיכובו של דיזל (בהקשר לאייטם הקודם), אמור להתרחש בעיר ברצלונה. המשחק צפוי להיות רווי באקשן ובמרדפים ולהציג סביבת משחק פתוחה. ממשק הנהיגה במכונית צפוי לכלול מהלכים מיוחדים ובהם אפשרויות ירי במהלך סיבוב המכונית, בדומה לסצנות אקשן הוליוודיות.

גיימסנטר VOD

אורן נתן

כתיבת תגובה