גיימסנטר מהדורה ראשונה

בעולם הבידור ישנו סמל אחד שמסמל עוצמה ויכולת להתמודד עם מצבים קשים ביותר. הסמל מגיע מכוכב קריפטון וביכולתו להציל ילדים מבניין בוער, למנוע אסונות טבע ואף להציל את האנושות כולה. האם ביכולתו של סופרמן להציל חברת משחקים?

המשבר הכלכלי שפוקד את הכלכלה העולמית בחודשים האחרונים, טומן בחובו האטה כלכלית שגורמת למיתון. המיתון למעשה פוגע בכל תחומי החיים ועשוי לגרום לגלי אבטלה רבים ברחבי העולם. גלי האבטלה הללו, מתחילים לתת את אותותם על חברות המשחקים השונות. בסוף השבוע האחרון, התפרסמו נתוני מכירות המשחקים בחודש אוקטובר האחרון. על הנייר, מדובר בחודש חיובי מאוד לחברות המשחקים שראו עליה גדולה במכירות בהשוואה לחודש המקביל אשתקד. למרות זאת, אחד הנתונים המעניינים היה שמשחקי המוזיקה, "גיטר הירו" ו"רוק בנד", סובלים מהאטה במכירות שלהם. כידוע משחקים אלה יצאו רק לאחרונה ונחשבים לכותרים המובילים של חברות EA ו-ACTIVISION.

מבט קצר על נתוני המניות של חברות המשחקים המובילות, מראה על ירידה חדה בשווי השוק של החברות. חברת EA, ידעה השנה ירידה קשה ביותר של למעלה מחמישים אחוזים. בין החברות שנמצאות במצב בעייתי, נמצאת חברת MIDWAY שכבר שנים מחפשת את עצמה. החברה שהביאה לעולם המשחקים, את סדרת משחקי מורטל קומבט ו-NBA JAM, הודיעה לאחרונה על קיצוצים נרחבים. הקיצוצים יבואו לידי ביטוי בסגירת הסטודיו של החברה בלוס אנג'לס (שבין היתר היה אחראי לפיתוח של משחק ההאבקות TNA IMPACT). כמו כן הודיעה החברה על כוונתה להתמקד אך ורק בכותרים הגדולים ובכך לצמצם עלויות וסיכונים ביצירת כותרים חדשים.

הכותר המדובר ביותר של חברת MIDWAY, יוצא בימים אלה לחנויות. הכותר מציג משחק מכות, בין דמויות הקומיקס של DC לדמויות של מורטל קומבט. המשחק שרבים מאנשי התעשייה חיכו לו שנים (לאור התחרות הגדולה עם חברת CAPCOM), מבטיח לתת לשחקן מערכת קרב חדשה שתשמר את עקרונותיו הבסיסיים של משחק מכות. בין האפשרויות החדשות ניתן יהיה לראות, אפשרות להלחם באוויר במהלך מעבר בין זירות מלחמה שונות. כמו כן יבוא לידי ביטוי אפקט תקריב שאמור להיות חלק ממנוע המשחק, אפקט התקריב אמור להראות את נזקי הקרב על הדמויות השונות, החל מבגדים קרועים ועד סימני דם.

המטרה של MIDWAY, היא לנצל את הפופולאריות האדירה של עולם הקומיקס במיוחד לאור הסרט המצליח של השנה ,"האביר האפל", שהציג את הדמויות המפורסמות של הג'וקר ושל באטמן שמופיעות אף הן במשחק . בהזדמנות זאת, רוצה החברה להחזיר לתודעה את הדמויות המפורסמות של מורטל קומבט ובהן כמובן ,סאב זירו וסקורפיון. בתקופה בה סדרת משחקי טקן בפגרה לפחות עד השנה הבאה, בהחלט נוצר וואקום מסוים שאותו מנסים לנצל בחברת MIDWAY.

עוד על המשבר הכלכלי במהדורות הבאות.

טרנד הבריאות ומכוני הכושר, נחשב בשנים האחרונות לטרנד המוביל בקרב האוכלוסייה המערבית. הטרנד שזכה לקטליזאטור בדמות סרטו הבעייתי של ,מורגן ספרלוג "לאכול בגדול", בו יצא יוצר הסרט לאכול במסעדות מזון מהיר ברחבי ארצות הברית. בשנה האחרונה לאור הפופולאריות הגדולה של קונסולת ה-WII של נינטנדו, שפונה לקהל רחב ומגוון (ילדים ומבוגרים כאחד), השיקה החברה את תוסף ה-WII FIT שמטרתו הייתה לשמור על משקל נכון על ידי שילוב של משחק. ההיבט הפסיכולוגי  של רצון לעבוד ולהתמיד מול משחק בהחלט צריך להיבדק.

בשבוע שעבר הודיעה חברת EA, לאחר חודשים רבים של שמועות, על כוונתה להוציא כותר בסגנון דומה ל-WII FIT. הכותר שזכה לשם EA SPORTS Active, יעשה שימוש באותו משטח מפורסם שמגיע עם ה-WII FIT. בנוסף המשחק ישווק עם שתי רצועות אלסטיות שנועדו לתרגילי מתיחה (טרה-בנד בעגה המקצועית). הרצועות ייהנו משילוב מלא עם שלט הנונצ'אק של ה-WII ובכך יעקבו אחר התקדמות השחקן. בחברת EA מדגישים שהמשחק מיועד לכל המשפחה אבל פונה בעיקר לנשים. בהחלט יתכן שזאת הסיבה שאחד מהיועצים שמלווה את פיתוח המשחק, הוא הפיזיולוג הפרטי של האשה המפורסמת ביותר באמריקה, אופרה ווינפרי.

בין הפעילויות השונות שיציג המשחק, ניתן יהיה למצוא פעילויות שיתמקדו בחיטוב פלג הגוף העליון והתחתון לצד פעילויות אירוביות. מצב מרכזי במשחק יהיה מצב אימון שיגדיר לשחקן תוכנית אימונים של 30 ימים, שבה יופיע אימון יומי בן 20 דקות עם מאמן כושר וירטואלי שידאג לתת פידבקים.

בחברת EA טוענים שהתוסף שלהם אמור לדמות עבודה בחדר כושר ולהיות רלוונטי למשתמש הביתי. הטענה מתבססת על כך שהשחקן יוכל להינות ממספר תרגילים במקביל, בנוסף למדריך כושר צמוד, כל זאת בטענה שעלות המשחק תהיה זולה מעלות הרשמה למכון כושר.

בהחלט יהיה מעניין לעקוב אחר טרנד המשחקים האינטראקטיביים, האפקט שלו לטווח הארוך על האופן בו השחקנים משחקים והאם המשחקים הללו אכן תורמים לתזונה ובריאות נכונה.

שאר החדשות:

חברת CAPCOM, הודיעה בשבוע שעבר על תאריך ההשקה של משחק המכות המצופה "סטריט פייטר 4". הכותר שצפוי לצאת לקונסולות הדור הבא במקביל למחשב האישי, יופץ לחנויות בתחילת השנה הבאה בתאריך ה-20 בפברואר לשוק האירופאי (לשוק האמריקאי הוא יגיע שלושה ימים קודם לכן).כמו כן הפיצה החברה מספר תמונות ממשחק הפעולה החדש "רזידנט אוויל 5"

shot0040-00000_bmp_jpgcopy1

shot0097-00000_bmp_jpgcopy

shot0074-00000_bmp_jpgcopy

חברת מיקרוסופט, הודיעה שהכותר החדש בסדרת משחקי GEARS OF WAR הספיק למכור בשבוע הראשון להפצתו, מעל לשני מיליון עותקים ברחבי העולם. המשחק שעוקב אחר המשך עלילותיהם של מרקוס פניקס וצוות דלתא על כוכב סרה, שבר גם את שיאי ההתחברות לאקס בוקס לייב, לאחר שלמעלה ממיליון וחצי שחקנים שיחקו ברשת בסוף השבוע הראשון.

למרות שאין אישור רשמי, עובדת חברת THQ על תוכן להורדה למשחק ההאבקות החדש "סמקדאון נגד רו 2009". המשחק שיצא בשבוע שעבר לחנויות, סובל מאותה בעיה שסבלו הכותרים הקודמים בסדרה. הבעיה היא שהרכב המתאבקים במשחק אינו מעודכן לשעת יציאת המשחק לחנויות. מהנתונים שמתפרסמים ברחבי הרשת (סרטונים צצים באתר YOUTUBE בקצב מהיר), ניתן לראות שבתוכן להורדה ניתן יהיה לראות, מתאבקים חדשים כדוגמת טד דיבאסי ואוון ברון ואף תלבושות חדשות וקלאסיות (קיין של שנת 2001 והתלבושת החדשה של כריס ג'ריקו).

חברת קונאמי, הודיעה על חבילת הרחבה חדשה למשחק מטאל גיר סוליד 4. חבילת ההרחבה שתעלה לצרכן 8 יורו, תהיה זמינה החל משבוע הבא (ה-25 לחודש). תוכן החבילה מציג שתי דמויות חדשות שניתנות למשחק בפעם הראשונה. הדמויות יהיו Liquid Ocelot, שבין יכולותיו תהיה היכולת לנטרל נשקים במהלך משחק הרשת. דמות נוספת שתיכלל בחבילת ההרחבה, תהיה מאיי לינג, שבין יכולותיה תהיה היכולת לשתק אויבים. בנוסף תכלול חבילת ההרחבה שלוש מפות משחק חדשות. כמו כן יצרה קונאמי, לובי לקיום טורנירים שמטרתו היא להכניס את קהל השחקנים לקרבות שבהם יוכלו לאסוף נקודות שירתמו לעיצוב דמותם.

meilinsonar11

logopup7

עכשיו בחנויות:

אורן נתן.

כתיבת תגובה