גיימסנטר מהדורה 11

מהות החיים נמצאת בעיקר בזיכרונו של האדם, כמות המידע שנאסף במשך השנים מובילה לקבלת החלטות, להתפרצות של רגשות ואף משפרת את הדמיון. למרות שמדענים רבים מנסים לחקור כיצד נאגר ופועל הזיכרון האנושי, הדרך לשחזור זיכרונות אבודים עוברת לרוב במסע מחדש.

במשחק הפעולה החדש, PROTOTYPE (אב-טיפוס), מנסה חברת ACTIVISION לקחת את גיבור המשחק (אלכס מרסר) אל עברו. המשחק שנראה כשילוב בין סדרת הטלוויזיה גיבורים וסדרת משחקי רזידנט אוויל אמור להתרחש בעיר ניו-יורק ולהציב את מרסר במרכז הפעולה. מנוע המשחק שממבט ראשון נראה כגרסה אלימת ומשודרגת של WEB OF SHADOWS, אמור להציג סביבת משחק פתוחה ובכך לאפשר לשחקן חופש כמעט מוחלט בפעולותיו השונות.

Military Angers Alex

Alex vs. Brawler vs. Military

העלילה המרכזית מתמקדת בסיפור קונספירציה שנמשך למעלה מארבעים שנה ומגיע לשיאו בהתפרצות וירוס קטלני ברחבי העיר ניו-יורק. הוירוס גורם לעימות בין הנגועים בוירוס לבין הכוחות המיוחדים ששמים את העיר בבידוד. מרסר עצמו הוא מוטציה גנטית שסובלת מאובדן זיכרון, מטרת השחקן במשחק היא לגלות מה גרם למרסר לשנות את צורתו והביא את האחראים לכך לדין. במהלך המשחק תלווה את השחקן דילמה המוסרית, האם לעזור לכוחות המיוחדים אשר מנהלים מרדף גם אחרי מרסר או האם להביא לסופה של האנושות. אותי מעניין לראות כמה חופש פעולה יקבל השחקן בבחירותיו השונות מאחר וכזכור המוטו המרכזי במשחק של ספיידרמן היה שלשחקן תהיה אפשרות לבחור בין כיוון טוב לרע, למרות זאת בפעול היה מדובר במספר מצומצם מאוד של בחירות שלא שינו את חווית המשחק בצורה משמעותית.

כחלק מדמותו המוטנטית, ייהנה מרסר מכוחות על-טבעיים. בין יכולותיו השונות ניתן יהיה למצוא כוח עצום שיאפשר הריסת מכוניות והתמודדות עם כמות גדולה של אויבים, בנוסף ייהנה מרסר מיכולת ראייה תרמית שתאפשר לו לראות בתוך סביבה אפופת עשן. במהלך המשחק יעשה מרסר שימוש נרחב באומנות הפארקור (תזכה להקצנה במשחק) אשר זוכה לעדנה בשנים האחרונות למרות סכנותיה הרבות. מרסר יוכל לקפוץ ולטפס על בניינים ומכוניות ואף לעופף למספר שניות במה שאמור להגביר את תחושת היותו גיבור על. אחת היכולות המרכזיות של מרסר תהיה יכולת ההתחזות, למרסר תהיה יכולת לקחת את דמותם של האנשים שהוא בא איתם במגע ולמעשה להנות מיכולותיהם השונות (בהם גם מאגר המידע שטמון במוחם). יכולת ההתחזות תאפשר למרסר להיכנס למבנים מאובטחים (תחת זהות של חייל) להזמין הפצצת ארטילריה ועוד. במקביל יאפשר מנוע המשחק לשלוט על כלי נשק מתקדמים בהם טנקים ומסוקים ואף להשתמש ביכולותיהם המיוחדות (שימוש התקפי בלהבי המסוק).

המשחק שזוכה לרף אלימות גבוה  (זכה לדרוג מחמיר שמייעד אותו לגילאי 18 ומעלה), יכיל משימות מרדף אחר יצורי ענק (במקביל לעימותים עם כוחות הצבא), משימות התגנבות (שימוש ביכולת ההתחזות), נטרול, הגנה, חדירה לכלי רכב ועוד. בהחלט יהיה מעניין לראות את מגוון המשימות ואת רמות הקושי שלהן. אותי מעניין לראות האם יהיו משימות לוואי שלא קשורות לסיפור, האם ניתן יהיה לשדרג את יכולותיו של מרסר ואיזה ערך יהיה למשחק במשחק חוזר.

המשחק צפוי לצאת לקונסולות האקס בוקס 360, הפלייסטיישן 3 והמחשב האישי בתחילת חודש יוני הקרוב.

אופטימוס פריים טיים

לקראת יציאת הסרט החדש של סדרת הרובוטריקים בחודש הקרוב, חשפה חברת ACTIVISION את תוכניותיה לגבי משחק הוידאו שיבוסס על הסרט. כידוע משחקי וידאו שמבוססים על סרטי קולנוע בדרך כלל מאכזבים (לאור הניסיון להתאים את המשחק לעלילת הסרט), למרות זאת מבטיחה החברה עלילה ומצבי משחק חדשים בהם לראשונה גם משחק מרובה משתתפים ברשת האינטרנט.

עלילת המשחק שתעקוב אחר עלילת הסרט תמשיך לעסוק במאבק בין הרובוטריקים לשקרניקים בניסיונם להשיג את השליטה על כדור הארץ. בין זירות הלחימה השונות יופיעו זירות מעניינות כדוגמת קהיר ושנחאי. ליין הרובוטים שיופיע במשחק צפוי לכלול את כל הרובוטים המפורסמים בהם אופטימוס פריים, מגה-טרון, באמבלבי, ראצ'אט, סטארסקרים ועוד. יוצרי המשחק מבטיחים שכל רובוט במשחק יציג יכולות וכלי נשק שונים, בנוסף לכך יהיה מעבר חלק בזמן אמת בשינויי הצורה השונים (מצב נסיעה, מצב קרב, מצב תעופה). מבנה המשימות במשחק יאפשר לשחקן לשחק בשני קמפיינים נפרדים, אחד לצד הרובטריקים ואחד לצד השקרניקים. לשחקן תהיה אפשרות לשחק במשימות השונות לפי רצונו ואף לבחור לחזור ולשחק במשימות עם רובוטים אחרים במה שנראה כניסיון להאריך את חייו של המשחק.

Transformers ROTF - Starscream

Transformers ROTF - Longhaul

מצב הרשת שמופיע לראשונה בסדרת המשחקים (שלא ממש הצליחה בכותר שיצא בשנת 2007), אמור להציג מספר רובוטים שיהיו בלעדיים למצב (סיקר, אריאל-בוט ועוד). אותי מעניין לראות אילו מצבים בדיוק יכיל משחק הרשת וכמה חופש פעולה יקבל השחקן בהתחשב בכך שיתרונות הרובוטים צריכים להתבטא בזירות לחימה רחבות למדי.

פס הקול של המשחק מבטיח להיות אטרקטיבי במיוחד, מלבד דיבוב מלא של כוכבי המשחק (שיאה לבף ומייגן פוקס), את אופטימוס פריים ומגה-טרון ידבבו פיטר קיולן ופרנק וולקר אשר דיבבו את דמותם בתוכניות הטלוויזיה המקורית. יוצרי המשחק מדברים על כך שהשילוב בין כוכבי הסרט לכוכבי תוכנית הטלוויזיה בהחלט עשוי ליצור את חווית המשחק שלה מצפה הקהל.

שאר החדשות:

חברת קונאמי שיחררה לראשונה תמונה בזמן אמת של כותר הכדורגל החדש בסדרת פרו אבולושן. המשחק שאת חזיתו יעטר כוכבה של ברצלונה, ליונל מסי (בדומה לשנה שעברה) אמור בראש ובראשונה לזכות למנוע גרפי חדש שאמור לשפר משמעותית את חווית המשחק. המנוע החדש אמור לשפר את התאורה במשחק בכך שהשתקפות הפנסים וקרני השמש תתורגם בזמן אמת לצלליות על פני המגרש והשחקנים. מעבר לכך, השחקנים עצמם יזכו לראשונה להבעות פנים מלאות ורמת פירוט שאמורה ליצור בידול בין סוגי התלבושות השונות (מבחינת סוג הבד).

cap090501

חברת סוני שאמורה להשיק בזמן הקרוב את כותר הפעולה, INFAMOUS החליטה לשווק סדרת קומיקס שאמורה להגביר את הציפייה למשחק. המשחק עצמו שרבים מתבלבלים בינו לבין PROTOTYPE לאור העובדה ששניהם מציגים סביבת משחק פתוחה שמתמקדת בדמות בעלת כוחות מיוחדים, אמור לעסוק בפיצוץ מסתורי שהורס את העיר הבדיוניתEMPIRE CITY.

תוצאות הפיצוץ מובילות לכאוס שלם ברחבי העיר שמבודדת על ידי כוחות הצבא (שאני כותב את זה, זה באמת מזכיר את PRTOTYPE), גיבור המשחק קול מגארת' אשר זוכה לקבל כוחות מיוחדים בעקבות הפיצוץ, נקשר לפיצוץ המסתורי ויוצא למסע לטיהור שמו. במקביל לספרי הקומיקס שמופצים דיגטלית באתר המשחק, צפוי המשחק לעשות שימוש נרחב בקומיקס (במהלך העלילה במשחק יוצגו סצנות מעבר מבוססות קומיקס), לפניכם הפרק הראשון שמציג את רגעי הפיצוץ המסתורי.

_Infamous01_01

_Infamous01_02

_Infamous01_03

_Infamous01_04

_Infamous01_05

_Infamous01_06

_Infamous01_07

חברת TELLTALE מציינת בימים אלה חמש שנים להיווסדה. החברה שנוסדה בשנת 2004, בחרה להפיץ את משחקיה בצורה דיגטלית לפי חלוקה לפרקים (בדומה לתוכניות טלוויזיה). לפי דיווחי החברה, במשך שנות פעילותה נמכרו למעלה ממיליון פרקים ולפי דבריו של מייסד החברה, דן קונורס, שנות הפעילות הקודמות יוחסו ליצירת תשתית מתאימה להפצת המשחקים וכעת החברה רואה את עצמה כמובילה בתחום ההפצה הדיגטלית. סדרת המשחקים ששמה למעשה את TELLTALE על המפה הייתה הגרסה המחודשת של משחק ההרפתקאות של סם ומקס. דרך ההפצה הדיגטלית של משחקי ההרפתקאות פתחה למעשה עידן חדש לז'אנר משחקים שהיה ונראה שחולף מהעולם ובכך היא ראויה לכל המחמאות. מעבר להצלחה בשוק המחשבים האישיים, מנסה החברה להפיץ את משחקייה גם בקונסלת ה-WII של נינטנדו ואף בשירות האקס בוקס לייב של מיקרוסופט, מלבד סם ומקס ניתן מפיצה הרשת גם את משחקיהם של וולאס וגרומיט ו-BONE.

לאחר ששחררה פרטים ראשוניים לגבי כותרי הנגינה החדשים, הודיעה חברת ACTIVISION שהמשחק גיטר הירו 5 יציג שירים של למעלה משמונים וחמש להקות ואמנים בהם האבנים המתגלגלות, סנטנה, ג'וני קאש ובוב דילן. במקביל יאפשר המשחק לקהל השחקנים להתאים את כלי הנגינה שברשותם, לדוגמא לקהל השחקנים תהיה אפשרות לשחק עם שלוש גיטרות, שני תופים ושתי גיטרות ועוד. המשחק החדש צפוי להציג גם מצבי משחק חדשים שאמורים להדגיש את חווית הנגינה הקבוצתית. מצב המסיבה (PARTY PLAY), יאפשר לשחקן להוסיף ולהוציא שחקנים בזמן אמת בעוד מצב פסטיבל הרוק (ROCKFEST), יציג חמישה מצבי משחק שישמו דגש על תחרויות ראש בראש ואף יאפשר גישה למאגר השירים המלא של המשחק. אלו מכם שקנו את תוספות השירים למשחק גיטר הירו סיבוב עולמי, ישמחו לדעת שכל התוספות יהיו זמינות גם למשחק החדש.

guitar_hero_5

guitar_hero_5_rocking_on_three_drums_and_guitar

גיימסנטר VOD

אורן נתן.

3 תגובות to “גיימסנטר מהדורה 11”

  1. רונן יצחק Says:

    נהניתי לקרוא, אורן. תודה.

  2. אלעד Says:

    כתבה מצויינת, נהנתי מאוד לקרוא, ישר כוח !

  3. dhj Says:

    כתבה ממש טובה אחי.

כתיבת תגובה