גיימסנטר מהדורה עשירית

כאשר אדם בוחר מסלול מסוים הוא מנסה להצדיק את בחירתו גם אם ישלם מחיר אישי, דבר זה בא לביטוי בצורה ברורה בעולם הספורט. ההזדהות עם הקבוצות והענפים השונים עשויה להימשך דורות שלמים, לרוב מדובר בויכוחים חסרי טעם שמגיעים לכמות התארים ואפילו לכמות השחקנים שמייצגת את הנבחרת הלאומית. בעולם משחקי הספורט ישנה תחרות רחבה, למרות זאת ישנה סדרה אחת שמבחינת החבילה הכוללת עולה על כולן והיא סדרת משחקי מאדן.

בחודש אוגוסט הקרוב צפויה חברת EA להשיק את הכותר החדש בסדרה הפוטבול הוותיקה. למרות שכבר במהדורה הקודמת נחשפו פרטים ראשוניים לגבי המשחק החדש, ניתן לכתוב שזאת הייתה רק טעימה. הדבר המרכזי שאותו בחרה חברת EA להדגיש בפיתוח המשחק החדש הוא שהיא רוצה לשפר את האוטנטיות של המשחק בצורה דרמטית. החברה בחרה להכניס מספר תוספות ובהן מערכת אנימציות חדשה בשם Pro –Tak שתפקידה לספק רמת שליטה חסרת תקדים. רמת השליטה אמורה להתבטא בכך שהשחקן יוכל לסחוב על גבו שחקנים אחרים ולהשתתף בעימותים מרובי שחקנים (תמיכה של עד 9 שחקנים בכל עימות), החידוש הגדול מדבר על כך שניתן יהיה להתגושש על כדורים אבודים (FUMBLE) ממש בלב הערבוביה. הקווטרבאק עצמו ייהנה מסדרת פעולות חדשה שתאפשר כיסוי נרחב בכיסי ההגנה ואף להתחמק בצורה טובה יותר.

חברת EA בחרה לשים על העטיפה של המשחק, את כוכבי משחק הסופרבול בשנה שעברה, לארי פיצג'ראלד (אריזונה קארדינלס) וטרוי פולאמלו (פיטסבורג סטילרס). לראשונה בסדרת המשחקים בחרה החברה להציג על העטיפה שני שחקנים במטרה לקדם את המוטו שצפוי לקדם אותו. המוטו של המשחק מדבר על כך שהשנה המאבק הוא על כל יארד (לכן גם בחרו ללכת עם שחקן הגנה ושחקן התקפה על העטיפה), בחברה מבטיחים שהמהלכים השונים יעצרו רק כאשר תשמע שריקתו של השופט ובכך מקווים ליצור מאבק של ממש על כל כדור.

madnfl10ps3pftfront

maddennfl10screen__14__bmp_jpgcopy

מעבר לשיפורים במנוע המשחק, אמור המשחק להציג רמת פרזנטציה שאמורה לדמות את השידור הטלוויזיוני מבחינת זוויות הצילום והצגת הקבוצות השונות. למרות שלא נחשפו פרטים ממשיים אמור המשחק להציג מצב תאגיד משופר שבדומה למשחקי ספורט אחרים אמור לאפשר לשחקן לנהל את קבוצת חלומותיו. מצב הרשת במשחק מבטיח להציג מצבי רשת חדשים ובהחלט יהיה מעניין לראות באילו חידושים מדובר מאחר ומשחקי הרשת של מאדן הפכו לתופעה ברחבי ארצות הברית ואף זכו לתוכנית ברשת ESPN.

מעבר לגרסאות הפלייסטיישן 3 והאקס בוקס 360 של המשחק אמורה גרסת ה-WII של המשחק לכלול התאמות למנוע הגרפי של המשחק במטרה להתאים את רוח המשחק לרוח הקונסולה שפונה לכל המשפחה.

5bodytypes

צוות הפיתוח של המשחק בחר להתמקד ברצון ליצור אישיות לכל אחד מחמשת סוגי השחקנים במשחק (קווטרבאק, וייד רסיבר, ליינבקר ועוד). לכל מודל יהיה מבנה גוף, קסדה, קמטים שונים ועוד. לדוגמא לקווטרבאק במשחק יהיה מבנה כתפיים רחב ומבנה מותניים צר שאמור להדגיש את מראה המנהיג, לעומת זאת הוייד רסיבר (התופס), ייהנה ממבנה גוף גבוה ורזה שאמור להדגיש את יכולותיו האתלטיות (מהירות, גמישות ויכולת תפיסת הכדורים). בנוסף למבנה השחקנים, דאגו בצוות הפיתוח של המשחק להקצין את ממדי האצטדיונים השונים (תוך שמירה על הפרטים הקטנים בהם ספינת הפיראטים בטמפה).

השירים המשחקים

מבלי לחכות לתערוכת E3 שצפויה להתרחש בתחילת החודש הבא בקליפורניה, חשפה חברת ACTIVISION את שרשרת המשחקים החדשה בסדרת משחקי גיטר הירו. כזכור הודיעה החברה על כוונתה להוציא גרסה מחודשת למיטב הלהיטים של סדרת המשחקים בחודש הבא. גרסת הלהיטים המחודשת באה לאפשר לשחקנים להנות מחווית הנגינה המלאה שבאה לידי ביטוי בכותר האחרון בסדרה, גיטר הירו- סיבוב עולמי. מעבר לגרסת הלהיטים צפויה החברה להשיק בעונת החגים הקרובה שלושה כותרים חדשים שינסו לפנות לקהלי יעד וותיקים וחדשים כאחד.

ghsh_-_raining_blood_by_slayer

ghsh_-_priestess__lay_down_

בראש ובראשונה ולאחר שנים של שמועות עומד המשחק DJ הירו שאמור להביא את חווית המועדונים אל קונסולות המשחקים. המשחק שיצויד בעמדת תקלוט מרהיבה למדי יאפשר לשחקן ליצור מיקסים ממבחר רחב של שירים ונעימות של אמנים מפורסמים. בהחלט יהיה מעניין לראות אם בדומה לסדרת גיטר הירו, יופיעו במשחק תקליטנים מפורסמים שיגבירו את החשיפה של המוצר החדש. בין הז'אנרים שיופיעו במשחק ניתן למצוא את ז'אנר ההיפ-הופ, ז'אנר ה-R&B, ז'אנר ה-DANCE ועוד.

dj_hero_turntable_controller__1

במקביל להשקת DJ הירו, עובדת החברה על הכותר החמישי בסדרת משחקי גיטר הירו שזוכה לשם, גיטר הירו 5. לאחר שנה (וים של שמועות פיקנטיות), בוחרת חברת ACTIVISION לחזור ולמספר את סדרת הנגינה. למרות שמעבר להודעה לאקונית על כך שהמשחק יציג להקות מודרניות וקלאסיות כאחד, מדברים בחברה על כך שהמשחק צפוי לספק לשחקן אפשרויות שליטה רחבות. בין האפשרויות ניתן יהיה למצוא אפשרות לשינוי כלי הנגינה, רמות הקושי וחברי הלהקות בזמן אמת.

לסיום מבול משחקי הנגינה, חשפה החברה שהיא מתכוונת להוציא גם משחק נגינה בשם BAND HERO שאמור לפנות לקהל המשפחתי. כעת לא ידוע אם המשחק יצא לכל הקונסולות או רק ל-WII בלבד (ההרגשה האישית שלי), אבל בחברה מדברים על משחק שיציג כארבעים שירים שיותאמו אישית לרצון לשלב שחקנים שלא נחשפו למשחקי החברה בעבר עם שחקנים וותיקים.

בהחלט יהיה מעניין לראות כיצד תוכניות אלה יצאו לפעול במיוחד כאשר חברת EA, הולכת להשיק בקרוב את כותר הנגינה החדש מסדרת רוק בנד שיציג את מיטב שירי להקת החיפושיות. בנימה אופטימית שמתקשרת היטב לכותרת, ניתן יהיה למצוא בקרוב משחקי נגינה אפילו מאחורי הגב.

שאר החדשות

חברת THQ שבימים אלה נערכת להפצתו של משחק הלחימה החדש UFC UNDISPUTED, חשפה לראשונה את מצב הקריירה במשחק. מצב הקריירה שישפיע רבות על אורך החיים של המשחק ועל החוויה הכללית, אמור להיות מבוסס על לוחם שהשחקן יצור בעצמו דרך מצב יצירת הלוחם. למרות שאוהדי ארגון ה-UFC לא אוהבים את ההשוואה בין המשחק שלהם לסדרת משחקי סמקדאון, ניתן לראות שישנו דמיון מסוים בין מצב העונה העתידי לבין מצב העונה שהוצג לפני שנתיים בסדרת משחקי סמקדאון (מצב 24/7). למרות זאת מה שלא עבד על משחק האבקות (מצב 24/7 היה כישלון גדול), בהחלט יכול לעבוד על משחק לחימה.

כאשר ייקח השחקן את הלוחם שאותו הוא יצר (במהלך תהליך התאמת היכולות במצב היצירה, יתגבש סגנון הלחימה של הלוחם), מטרתו תהיה לעלות ברמת המוניטין בארגון. לאחר קרב קבלה לארגון, יעמוד השחקן בפני מחנות אימונים שיאפשרו לו לשפר את יכולותיו השונות. תפריט מצב הקריירה יאפשר לשחקן לתאם את זמני המנוחה שלו (חיונית לפני הקרבות עצמם), קבלת ספונסרים (העלאת המוניטין בצורה מהירה) ועוד. המטרה הסופית היא כמובן זכייה באליפות הארגון, אותי מעניין לדעת האם יהיה ניתן לעבור בין רמות המשקל השונות מצד אחד ומצד שני לדעת האם ניתן יהיה להגן על האליפות לאחר הזכייה בה. בחברה מציינים שלאחר סיום מצב הקריירה יוכל השחקן לקחת את הלוחם לקרבות ברשת מול שחקנים אחרים במה שיכול ליצור טורניר וירטואלי שמבוסס על לוחמים חדשים.

הידיעה שלפחות עשתה לי את השבוע היא שבכנס לציון 25 שנה לצבי הנינג'ה, הופיעה גרסה דיגטלית (בדומה להתאמות שנעשו עם כותרי סטריט פייטר הקלאסיים), של משחק הפעולה משנות התשעים, TURTLES IN TIME. המשחק שמאז יציאתו עברו למעלה מחמש עשרה שנה, נחשב לאחד המשחקים שהצליחו להביא את הקסם של תוכנית הטלוויזיה למשחק וידאו. למרות שהמשחק הציג עיצוב שלבים מעניין ובהם שלבים בתקופות קדמוניות, לשחקן לא היה צורך בתחכום רב. המשחק התבסס על קרבות מול חיילי הרגל (בשלל הואריאציות שלהם) ועימות עם אויב מפורסם בסיום השלב (באקסטר סטוקמן, שרדר, קרנג וכמובן ביבופ ורוקסטדי). למרות שהמשחק נמצא בפיתוח ראשוני, לרגל החגיגות 25 השנה, עושה משאית הצבים סיבוב ברחבי ארצות הברית וכל מי שנתקל בה יכול לקבל טעימה ראשונה מהמשחק. אלו מכם שמעוניינים לקבל טעימה ראשונה (איכות צילום גרועה לצד גרסה מוקדמת, בהחלט פוגעים ברושם הראשוני), יכולים ללחוץ על הקישור המצורף באדיבות אתר GAMERVISION.

למרות שענף האגרוף ידע עליות ובעיקר ירידות בשנים האחרונות, מתכוונת חברת EA לשווק את אחד המשחקים המצופים של השנה והוא FIGHT NIGHT ROUND 4. מלבד העטיפה הכללית של המשחק שמקודמת על ידי שמות כמוחמד עלי ומייק טייסון, מבטיח המשחק רבות הן במנוע המשחק והן במנוע הגרפי. מאחר ומדובר במשחק אגרוף בו נמצאים בזירה שני מתאגרפים בלבד, כמות הפוליגונים שניתן להשקיע בהם היא עצומה ולאור יכולות העיבוד העצומות של קונסולות הדור הבא, נוצרה צפייה לרמת פירוט שטרם נראתה במשחקי ספורט. בנוסף מנוע המשחק שזכה לשם R.E.A.L (Record, Evaluate, Adapt, Learn) אמור לאפשר למתאגרפים ללמוד ולשנות את סגנונם בהתאם למהלך הקרב. האינטליגנציה המלאכותית תדע לדעת להחליף את הטקטיקה במהלך הקרב במקרה והיא לא תעבוד.

כחלק ממסע הקידום של המשחק בחרה חברת EA ליצור סימולציה של קרב אליפות העולם האחרון שנערך בתחילת החודש בין ריקי האטון למאני פאקיאו. הסימולציה עצמה הציגה לראשונה את מנוע המשחק בזמן אמת וניתן להתרשם שהוא אכן בעל פוטנציאל רב. בסימולציה שערכה החברה, ניצח פאקיאו בנוק-אאוט לאחר 11 סיבובים מתישים (בסרטון המצורף ניתן להתרשם מהנזק המצטבר על המתאגרפים ואף מביצועיו של השופט). במציאות המצב היה אפילו קשה יותר עבור האטון שהופל בנוק אאוט כבר בסיבוב השני. המשחק צפוי לצאת לחנויות בסוף חודש יוני ודמו שלו צפוי להגיע בזמן הקרוב לרשתות של הפלייסטיישן 3 והאקס בוקס לייב (הדמו יציג את האטון ופאקיאו).

לקראת יציאת הסימס 3 בתחילת החודש הבא, חשפה חברת EA את תמיכת המשחק ברשת האינטרנט. כפי שהבטיחה החברה בעבר, המשחק צפוי לתמוך בצורה נרחבת ברשת האינטרנט הן מבחינת שיתוף התכנים והן מבחינת התוספות. המשחק צפוי להציג חנות וירטואלית שתציג תכנים בתשלום (בגדים, ריהוט ועוד), כל רוכשי המשחק שירשמו לאתר הרשמי יקבלו קרדיט של 10 דולר בערך (6 לירות שטרלינג) שיאפשר להם לקבל טעימה מהחנות. בנוסף יציג אתר המשחק הרשמי (שיזכה לעיצוב חדש מיד לאחר השקת המשחק), אפשרויות שיתוף רחבות (מידע על ההורדות המובילות, קריאת המלצות ועוד), כלים לעריכת סרטים שיאפשרו לשחקן לבסס סיפור מסגרת לדמויות הוירטואליות. עמוד הקהילה יאפשר לכל שחקן לנהל בלוג פרטי ואף להפיץ את תוכנו לרשתות חברתיות מובילות.

גיימסנטר VOD




אורן נתן.

5 תגובות to “גיימסנטר מהדורה עשירית”

  1. Kupa Says:

    אדיר

  2. Guy Says:

    ובקרב האגרוף, על איזה משחק אתה היית מהמר? UFC או FN4?

  3. אריאל Says:

    ובכן, לא קראתי הכל.
    אבל אני חייב להגיד שאתה כותב מעולה, אפילו יותר טוב מפעם.
    מעניין באמת אם סימס 3 תהיה כזו הצלחה או שזה יהיה עוד כישלון (:

  4. ogelive Says:

    תודה לכולם על התגובת החמות,

    עקרונית לגבי המאבק במשחקי המכות הקרובים, אני לא גיבשתי דעה ואני חושב שזה לא נכון לגבש כזאת עד לאחר שאשחק בשני המשחקים המלאים. מבחינת מנוע המשחק מעניין לראות את המשחק של UFC מאחר והוא אמור לשלב אלמנטים ממשחקי אגרוף, האבקות, ולחימת קרקע לעומת זאת FIGHT NIGHT אמור להציג מערכת אינטליגנציה חדשה שמבטיחה לשנות את עולם משחקי המכות.

    אני מקווה לכתוב ביקורות על שני המשחקים כך שאוכל לתת תשובה לכך בשבועות הקרובים.

    תודה.

  5. רונן Says:

    אורן, אחלה סיקור. תענוג.

    מדן יכול להיות מעניין. יפה ש-EA מנסה להמציא את עצמה מחדש, הן עם פייט נייט, והם עם מדן. היא אחת החברות הכי טובות הדור.

כתיבת תגובה