גיימסנטר מהדורה שביעית

דמויות רבות בהיסטוריה זכו לתהילה בזכות כושר קבלת ההחלטות שלהן. את הזכות לתהילה, זוקפות רבות מהן לכשרון ולמזל אבל ישנו דבר נוסף שתורם רבות והוא הניסיון. הניסיון מגיע לאחר שנים רבות של עבודה ועבור אנשים בתחילת הקריירה הפתרון לכך הוא מנהל אישי. עוד בימי הביניים, נהגו אבירים להשתמש בניסיונם של נושאי הכלים בעוד שבימים המודרניים סוכנים ממולחים שווים את ההבדל בין הצלחה לכישלון.

במשחק ההאבקות החדש, אגדות הרסלמניה שצפוי לצאת לחנויות בסוף חודש מרץ הקרוב (פלייסטיישן 3 ואקס בוקס 360), צפויים להופיע מספר מנהלים אגדיים (מר פוג'י, פול ברר, בובי הינן ועוד) שבהתאם לאווירת המשחק, אמורים לקחת חלק פעיל בקרבות עצמם. למרות שכבר במשחקי סמקדאון בשנים האחרונות זכינו לראות את האפשרות לבחירת מנהל ועזרה שלו בקרב, במשחק הקרוב התפקיד שלהם צפוי להתרחב משמעותית. בין הפעולות של המנהלים ניתן לראות מתן חפץ כהה, הפרעה בהצמדות ואפילו זריקת מלח (פלאשבקים מרסלמניה 9).

למרות שהמשחק מבטיח להיות יותר ארקיידי לעומת סדרת משחקי סמקדאון, ניתן לקוות שתהיה לשחקן שליטה מסוימת על השימוש במנהלים. הכוונה שלי, היא שאני חושש ממצב בו ברמות קשות האינטליגנציה המלאכותית תגרום למנהל להיות אקטיבי במיוחד ולהתערב בכל שלבי הקרב, בעוד ברמות הקלות הוא יהיה פאסיבי. השילוב הנכון בעיניי הוא שהמנהל יבוא לידי ביטוי בנקודות מפתח במהלך הקרב (שימוש בתרגיל סיום, ניסיונות הצמדה וכדומה).

הרכב המתאבקים במשחק, שנחשף לאחרונה בסדרת כתבות משעשעות באתר המשחקים IGN, לא מכיל הפתעות מרעישות (ראנדי סאבג' לא מופיע במשחק). למרות זאת מדובר בהרכב מתאבקים נהדר שכולל בתוכו מתאבקים בדמות ריק פלייר (מופיע במשחק בלוק שיותר מזוהה עם ימי ה-NWA), יוקוזונה (מופיע לראשונה במשחק האבקות של THQ) ואפילו טריפל אייץ' בלוק של הסנוב מקונטיקט. השמות הגדולים שחסרים מלבד סאבג', הם שמותיהם של רייזר ראמון (סקוט הול), לקס לוגר, דמולישן, נאסטי בויס ואסונות הטבע. תקווה קטנה עבור אותם אוהדים שלא יכולים בלי אותם מתאבקים ניתן למצוא במצב יצירת המתאבק במשחק. מצב יצירת המתאבק אמור להזכיר מבחינת הממשק את מצבי יצירת המתאבק מסדרת משחקי סמקדאון, במקביל לכך מכיל המשחק את פרטי הלבוש של אותם המתאבקים שחסרים ובכך מקל באופן משמעותי על היצירה. אני אישית מחכה כבר לכך שמצב יצירת המתאבק יאפשר שיתוף נוח של יצירות ברשת האינטרנט מאחר ועיצוב של מתאבקים לפי נוסחאות כתובות כבר עבר מעולם.

כבר ממבט ראשון נראה שמנוע המשחק באמת צפוי להוביל לחווית משחק שונה. מבחינת קוסמטית ניתן לראות שבזירה אין למעשה שופט (קולו עדיין מופיע ברקע…) וזווית הצילום ממוקדת יותר לעבר התפאורה ופחות לעבר הקהל. ניתן ללמוד שמבחינת המנוע יהיה משקל רב להתאמת המקשים בתזמון הכללי של הקרב, לדוגמא כאשר תבוצע אחיזה יופיע על המסך מקש שעליו השחקן יצטרך ללחוץ בהתאמה, לחיצה נכונה תוביל לביצוע של תרגיל ולמעשה אמורה ליצור רצף של שרשראות (לא כל המנוע יבוסס מהתאמת המקשים). לאחר שהשחקן יצליח לבצע מספר שרשראות של תרגילים, יפתח עבורו ליין נוסף של תרגילים בהם יופיעו גם תרגילי סיום. אני מאוד מקווה שכמות המהלכים במשחק תהיה רחבה ככל האפשר, ברור שמבחינת הרכב המתאבקים והתקופה, כמות המהלכים צפויה להיות פחות מגוונת. אני עדיין מקווה לראות תרגילים כדוגמת הסופלקס האחורי ששון מייקלס נהג לבצע בתחילת הקריירה, השארפשוטר של ברט הארט באנימציה הנכונה (הופיע בתור אנימציה גנרית במשחקי סמקדאון) וכמובן הבאנזי דרופ של יוקוזונה.  יהיה מעניין לראות גם כיצד יעבוד מנגנון העברת המתאבקים מסדרת מסמקדאון נגד רו 2009, האם המתאבקים שיעברו יכילו לוח מהלכים רחב יותר או שלוח המהלכים שלהם יותאם למנוע המשחק.

דיזל חזק מקריפטונייט

חברת MIDWAY שנכתב לא מעט לגבי מצבה הכלכלי במהדורות גיימסנטר הקודמות, הודיעה לפני מספר שבועות על כך שלמעשה פשטה רגל. החברה ביקשה צו להגנה מפני נושים (פרק 11 לפי החוק האמריקאי), צעד זה עוד לא קובר את MIDWAY סופית אבל בהחלט מוביל לכך שהטרף (המשחקים) כבר נמצא על השולחן. מבחינת החוק היבש עצמו, פעילות החברה ברחבי העולם תמשך כרגיל (פשיטת הרגל הוגשה בשם הסניף האמריקאי), בנוסף לכך ובשונה מפרק 7 שלמעשה מפרק את החברה לחלוטין ומוכר את הנכסים, פרק 11 נותן סיכוי מסוים לחזרה לשגרה. פרק 11 מגן מפני הנושים להם חייבת החברה סכומי כסף נכבדים, תחת פיקוח של בית המשפט יכולה החברה להמשיך לפתח משחקים ולנסות לצאת מהמשבר הגדול. מבחינת הכותרים שהייתה צפויה MIDWAY להפיץ בחודשים הקרובים, לא הופיעו חידושים מרחיקי לכת אבל למרות זאת, MIDWAY עדיין מחזיקה בזכויות של אחת מסדרת המשחקים הרווחיות ביותר והיא סדרת משחקי מורטל קומבט. סדרת משחקי מורטבל קומבט שידעה רגעים מוצלחים יותר, הצליחה לעשות קאמבק (שמתגמד לאור ההצלחה של סטריט פייטר החדש), בשיתוף דמויות הקומיקס של DC. כפועל יוצא ממצב החברה, בהחלט ניתן לצפות למכירה של המותג עצמו במה שעשוי להזרים כסף לקופה הריקה של MIDWAY, מצד שני יתכן ועדיף לגסוס עם מורטל קומבט מאשר למות בלעדיו. למרות המצב הקשה, החברה עצמה עדיין מנסה להראות שהיא עובדת ולכן היא דואגת להמשיך בפיתוח של משחק הפעולה החדש בכיכובו של וין זידל (WHEELMAN). במקביל הודיעה על שיתוף פעולה אסטרטגי בינה לבין חברת UBISOFT אשר תדאג לשיווק והפצת המשחק בטריטוריות המרכזיות (ארצות הברית אנגליה, אוסטרליה ועוד). שיתוף הפעלה מאפשר ל-MIDWAY לחתוך בעלויות השיווק וההפצה בטריטוריות הגדולות ועדיין לקבל נתח נכבד מהרווחים, בנוסף ההסכם מדבר על כך שזכויות הקניין על המותג WHEELMAN יישארו בידי MIDWAY.

בהתחשב במשבר הכלכלי שפוקד את כלכלת העולם מזה מספר חודשים, צריך לקוות שיבוא גוף שינסה לקנות את MIDWAY ובכך להציל מאות מקומות עבודה. מבין סדרות המשחקים השונות של החברה קשה לדעת אם יש באמתחתה את הכותר שיעשה את השינוי. למרות שכותרים בדמות THIS IS VEGAS וכותר ההמשך בסדרת TNA IMPACT (עתידו נמצא בספק), עשויים להניב כמות מכירות נאה, יהיה קשה מאוד לראות את החברה קמה מהקרשים, מה גם שיוצרי משחקים יחשבו מספר פעמים לפני שיתחילו פרוייקטים עם חברה בפשיטת רגל.

שאר החדשות:

חברת סוני שממשיכה לטעון במשך החודשים האחרונים שהתמיכה בקונסולת הפלייסטיישן 2 תמשיך לשנים הבאות, הודיעה לפני ימים אחדים על כוונתה להפיץ את משחק הנהיגה המפורסם מוטורסטורם גם לבעלי הפלייסטיישן 2 (במקביל ל-PSP). המשחק שעשה גלים בפלייסטיישן 3 וללא ספק היווה את אחת מגולות הכותרת של המכשיר בזכות שילוב של מספר רב של כלי רכב במסלולים מדבריים (הכותר הראשון) ומסלולים ירוקים (הכותר השני), הפך לאחד ממשחקי המרוצים הפופולאריים בשוק. החידוש הגדול במשחק החדש הוא שלא מדובר בפורט של משחקי הפלייסטיישן 3, אלא במשחק חדש לגמרי שצפוי להציג סביבת נהיגה מושלגת שלפי התמונות כוללת גם מספר מזחלות.

msae_trailer_snowmachinejump

msae_trailer_bobcorner

msae_trailer_canyoncrash

חברת האחים וורנר שעובדת בימים אלה על המשחק שמבוסס על סרט הקולנוע שעתיד להיות שובר הקופות הגדול של הקיץ, שליחות קטלנית הגאולה. הודיעה שעלילת המשחק עצמו תחל שנתיים לפני התרחשות הסרט, עלילת המשחק תיקח את השחקן לגלם את דמותו של ג'ון קונור מנהיג ההתנגדות במהלך קרבותיו השונים מול תעשיית הרובוטים של חברת סקיינט. אני אישית חושב שמדובר בכיוון מעניין בכך שלמרות שהמשחק נושא את השם של הסרט, יוצרי המשחק מקבלים חופש יצירה מסוים ואינם מוגבלים לעלילת הסרט. יהיה מעניין לראות מאחר וחופש הפעולה בעולם המשחקים הוא גדול, אם גם מחסלים קלאסיים יופיעו במשחק (מלבד דמותו של ארנולד שוורצנגר שסביר להניח שתהיה במשחק). מנוע המשחק מבטיח להציג כלי נשק רבים בהם גם אפשרות לשלוט על טנק שיורה פלזמה, לצד זה אמורים האויבים במשחק לשמור על עקרון הלחימה של הרובוטים מהסרטים, הכוונה היא שגם לאחר שיפגעו הם ימשיכו לתפקד וימשיכו במרדף אחר השחקן. אני מאוד מקווה שסוף סוף נזכה לראות משחק איכותי שיעשה חסד עם סיפור איכותי כל כך.

חברת קונאמי שיחררה בשבוע שעבר חבילת עדכון למשחק הכדורגל הפופולארי PRO EVOLUTION SOCCER 2009. חבילת העדכון, אמורה לעדכן את כל ההעברות שהתרחשו במהלך חלון ההעברות שנפתח בחודש ינואר האחרון. לפי החברה מדובר במאות שינויים שבהם נכללת הוספה של 200 שחקנים למשחק, במקביל דאגה החברה לעדכן את הנתונים של השחקנים במשחק בהתאם לביצועיהם על המגרש. למרות שקונאמי מתפארת בכך שהיא דואגת לשמור על משחק מעודכן ואטרקטיבי כמעט חצי שנה לאחר יציאתו לחנויות, אני חושב שהקדמה בכלל, קיימת בעדכונים מבוססי תוכן אישי בדומה למשחקי ספורט אחרים. מאחר וסדרת פרו אבולשן סובלת לא מעט מבעיית זיכיונות, עידוד של קונאמי במתן אפשרויות שיתוף מתקדמות (עם אפשרויות דירוג), יכולה לתרום למשחק הרבה יותר מעוד זיכיון של ליגה ראשית.

חברת נינטנדו פנתה למשרד המסחר האמריקאי בבקשה לנקיטת צעדים נגד מדינות שמובילות את תעשיית המשחקים הפיראטיים. לאלו מכם שמתעניינים, שמה של ישראל עדיין לא מופיע ברשימה, לעומת זאת מדינות בדמות סין, ספרד ברזיל ומקסיקו מתחלקות בכבוד המפוקפק. הטענה של נינטנדו היא שלאור התרחבות הפצת ההסבות ברחבי המדינות הללו, השימוש בעותקים פיראטיים גבר בצורה משמעותית הן למכשיר ה-DS והן לקונסולות ה-WII. בתיאור המצב בספרד בוחרת החברה להתמקד בכך שכמות האתרים שמציעה תכנים לא חוקיים מצריכה טיפול של רשויות החוק ואף חקיקה מתאימה בנושא. החברה מציינת שלאחרונה ניתן לראות פעילות חיובית מצד רשויות המכס והמשטרה ורואה בפיתוח של תרבות משחקים צורך חיוני באיחוד האירופאי, לתשומת ליבה של משטרת ישראל.

גיימסנטר VOD

אורן נתן.

תגובה אחת to “גיימסנטר מהדורה שביעית”

  1. MisterFF Says:

    הסרטון של Red Alert 3 די מוזר.
    כתבה נחמדה 🙂

    תמשיך לכתוב!
    אני חובב משחקי תפקידים, אז אני ממליץ לך לכתוב על משחקי תפקידים, כי אז זה יעניין אותי יותר [=

כתיבת תגובה