גיימסנטר מהדורה שישית

חלק מרכזי בתרבות הבידור של גברים בשלושים השנה האחרונות עובר דרך צפייה בקרבות אלימים בזירות לחימה שונות. צפייה בתחרויות אלה למרות מידת האלימות הרבה יכולה לחצות עולמות וגילאים. הצפייה של הקהל היא לרגע מכונן אחד, רגע שבו אחד המתאגרפים מופל במכת נוק אאוט אל המזרון. עם השנים ידעו ענפי הלחימה השונים לשווק את עצמם בזכות כוכבים בדמות מייק טייסון, מוחמד עלי ואפילו סילבסטר סטאלונה בזכות סדרת סרטי רוק. כיום תופס את מרכז הבמה, ענף אחד שמשלב את סגנונות הלחימה השונים ונחשב לארגון הלחימה האולטימטיבי.

במהלך השנה הקרובה, צפויה חברת THQ להפיץ לקונסולות הדור הבא (פלייסטיישן 3 ואקס בוקס 360) את המשחק UFC UNDISPUTED.למרות שבעבר יצאו משחקים שמבוססים על ארגון הלחימה האולטימטיבי, ישנו משב רוח מרענן מאחורי המשחק החדש. המשחק בא בתקופה בה ארגון הלחימה נמצא, בתקופת הפריחה שלו וזוכה להתעניינות הולכת וגדלה בקרב התקשורת העולמית. בין הכוכבים המפורסמים של הענף, ניתן למצוא את פרנק מיר, רנדי קוטור, טיטו אורטיז וברוק לסנר.

47230_frank_mir_vs_antonio_rodrigo_nogueira_opm_uk_exclusive_image-2005-11-22-06-49-04

47229_frank_mir_vs_antonio_rodrigo_nogueira_opm_uk_exclusive_image-2008-10-17-22-47-36

אחד היתרונות הבולטים של המשחק הוא שמבחינת פרזנטציה וגרפיקה, יהיה מדובר במשחק שיציב סטנדרטים חדשים לז'אנר. חלקכם שבוודאי זוכרים את סרטון התדמית של המשחק (מתערוכת E3 בשנת 2007), יגלו שהמרחק בין הסרטון למשחק עצמו, לא רחוק כל כך. הגרפיקה, הן מבחינת הלוחמים עצמם והן מבחינת הפרטים הכי קטנים (מעודדות, שדרים, קהל ועוד), נראית מצוין. הדבר שלפי דעתי יהיה קריטי בהפיכת המשחק לסדרת משחקים פופולארית, הוא כמובן מנוע המשחק. מנוע המשחק, ינסה לתמרן בין מספר סגנונות לחימה, במקביל לשמירת החוקים של הארגון (השופט צפוי להפסיק את הקרב, אם מתאבק אחד יהיה פאסיבי בדומה למציאות). יהיה מעניין לראות כיצד יעבוד המנוע, כאשר השחקן ישתמש במומחה להכנעות, כדוגמת פרנק מיר בקרב מול ברוק לסנר שידוע בעוצמתו הפיזית. הכוונה שלי היא שהאם מתאבק שמומחה בתרגילי הכנעה, יוכל בדומה למציאות, להצליח לנעול את היריב בסיטואציה ממנה לא יהיה ניתן להשתחרר. בנוסף לכך, תבוא לידי ביטוי באופן נרחב האינטליגנציה המלאכותית של היריב, בכך שיהיה מעניין לראות אם הוא ילמד את דפוסי הפעולה של השחקן וינצל את חולשותיו. לדוגמא, אם השחקן יתמקד בניסיונות נעילה, האם המחשב ינסה לחסום אותם בלבד, או במקביל ינסה לחפש הזדמנות להמם אותו בנוק אאוט.

מצבי המשחק השונים, מבטיחים להציג למעלה משמונים מתאבקים ברמות משקל שונות. בנוסף לסגנונות הלחימה השונים (ג'ודו, האבקות, ג'ו-ג'יטסו ועוד), המשחק אף יאפשר לשחקן ליצור מתאבק משל עצמו ולאמן אותו להצלחה בקרבות. כמו כן, צפוי להופיע מצב קריירה שידרוש מהשחקן להגיע להיכל התהילה של ה-UFC.

סופרבול סטילרס

כלי התקשורת הגדולים,  דואגים לסקר את אירועי הספורט הגדולים בעולם דרך מספר רב של כיוונים. בין אם מדובר במוצאו הישראלי של מאמן צ'לסי, סגירת מעגל לאחר פציעה ארוכה, מרדף אחר שיא מדליות זהב ועוד. ביום ראשון הקרוב, צפוי להיערך אירוע הספורט הגדול ביותר בספורט האמריקאי והוא כמובן הסופרבול. המפגש השנה, יציג מאבק בין קבוצת אריזונה קרדינלס והופעתה הראשונה במעמד הגדול, לבין קבוצת הפיטסבורג סטילרס וכוכבה, בן רותלסברגר שהשתקם מתאונת אופנוע קשה.

בחברת EA, אשר אחראית על הפצת משחק הפוטבול הפופולארי (היחיד בשוק עם הזיכיון הרשמי), MADDEN 09, החליטו לערוך סימולציה של משחק הגמר. סצנת הסימולציה של משחקי הספורט, הופכת בשנים האחרונות לחלק אינטגרלי בחווית הצפייה של אוהד הספורט הממוצע. חברות המשחקים, דואגות לפרסם תחזיות שונות ובהם תחזית לעונת ה-NBA, עונת הפוטבול ועוד. היופי בסימולציה הוא, שבזכות מנוע גרפי משוכלל, ניתן להגביר את ההייפ למשחק הגדול.

steelers-image11_bmp_jpgcopy

cardinals-image9_bmp_jpgcopy

בסימולציה שערכה החברה, התברר שפיטסבורג צפויה לזכות בפעם השישית בתואר על שם וינס לומבארדי האגדי. המשחק עצמו, צפוי להיות צמוד ולהיות מוכרע בהפרש של ארבע נקודות בלבד (28 -24). השחקן המצטיין במשחק לפי התחזית, יהיה הקווטרבק, בן רותלסברגר  שימסור לשלושה טאצ'דאונים. תחילת המשחק, התאפיינה במשחק הגנתי, עד לשתי דקות לסיום הרבע בו מסר רותלסברגר, לסנטוניו הולמס לטאצ'דאון הראשון. השליטה של פיטסבורג, המשיכה גם ברבע השני עם שני טאצ'דאונים של ווילי פארקר והיינס ווארד (תוצאת המחצית הייתה 21-7). עם פתיחת המחצית השנייה, הראתה אריזונה שהגעתה למעמד הסופרבול לא הייתה מקרית. אדגרין ג'יימס במשחק ריצה נהדר צימק את התוצאה ושמר את אריזונה למשחק (28-14 בסוף הרבע השלישי). ברבע הרביעי, הצליחה אריזונה, לצמק את התוצאה אבל לא הצליחה להשיג ניקוד בארבע הדקות האחרונות, מה שנתן את התואר לפיטסבורג.

שאר החדשות

בחזית אחרת. חברת THQ, מתחילה לפרסם, פרטים נוספים לגבי משחק ההאבקות החדש שלה, אגדות הרסלמניה. המשחק שצפוי להציג מתאבקים קלאסיים ובהם סטיב אוסטין והאלק הוגאן, צפוי להציג גם את האולטימייט ווריור. עבור רבים מאוהדי האבקות, מדובר בצעד מפתיע ביותר לאור יחסיו הגרועים של ווריור עם הנהלת ה-WWE. למרות זאת, סיכוייו של ראנדי סאבג' להופיע במשחק הם קלושים וזה אכזבה גדולה. בין השמות הנוספים שאושרו ניתן לראות שמות שהופיעו בעבר במשחקי סמקדאון בדמות רודי פייפר וברט הארט וכמובן שון מייקלס שצפוי להופיע בגימיק של שנות התשעים המוקדמות. המשחק עצמו צפוי לעקוב אחר 15 הרסלמניות הראשונות ויהיה מעניין לראות כיצד יתפקד המשחק ברסלמניות הרביעית והחמישית בהם עמד סאבג' במרכז הבמה. הדבר המעניין ביותר, לפחות מבחינת קהל השחקנים, הוא שככל הנראה יציג המשחק אפשרות להעביר מתאבקים מסמקדאון נגד רו 2009.

חברת EA, אשר חשפה לאחרונה את כוונתה לשחרר חבילת הרחבה ראשונה למשחק האסטרטגיה בזמן אמת, רד אלרט 3. חבילת ההרחבה תציג במקביל למשימות חדשות בקמפיין שיעקבו אחר שלושת הצבאות השונים לאחר מאורעות רד אלרט 3, גם משימות חדשות שיעקבו אחר מקור כוחה של האימפריה הסינית. בנוסף צפויה לכלול חבילת ההרחבה, מצב משחק חדש שיקרא "אתגר המפקד". מצב המשחק החדש, יציג 50 אתגרים שונים שיציגו זירות לחימה שונות לצד תנאי לחימה שונים. סיום מוצלח של אותם אתגרים, יאפשר לשחקן לקבל יחידות חדשות. היופי בחבילת ההרחבה שתופץ בתור הורדה דיגטלית בחודש מרץ הקרוב, הוא שאין צורך בהתקנה המקורית של רד אלרט 3. במקביל הודיעה החברה בשבוע שעבר, על כוונתה לשחרר את גרסת המשחק האולטימטיבית גם לקונסולת הפלייסטיישן 3, בין התוספות שצפויה לכלול הגרסה, מופיעות חמש מפות משחק חדשות למצב מרובה המשתתפים.

ra3_uprising_on_set_gemma_atkinson

ra3_uprising_screenshot_announcement_1

ra3_uprising_on_set_ric_flair

חברת קונאמי, שיחררה השבוע תוספת נוספת למשחק הרשת METAL GEAR ONLINE. התוספת מציגה, מצב משחק חדש שיבוסס על קבוצות. המצב החדש שנקרא, "משימת הפצצה", דורש מהקבוצות השונות להטמין או לאבטח פצצות באזור מסוים.  מטרת הקבוצה המתקיפה, תהיה להטמין פצצות זמן באזור מסוים, בעוד תפקיד הקבוצה המגנה יהיה לנטרל פצצות קיימות ולאבטח את האזור מהכנסת פצצות חדשות. המצב מופץ לכל קהל השחקנים ולא כרוך בתשלום.

במסגרת משימתה של חברת EA להציג כותר מתחרה לסדרת משחקי GTA, צפויה החברה להפיץ בסוף חודש פברואר את כותר ההמשך לסדרת משחקי הסנדק. המשחק שמתרחש בשנות השישים, יעקוב אחר עלילה שבה דון קורליאונה ממנה את השחקן לדון של ניו-יורק. המשחק שיתרחש כמובן בסביבת משחק פתוחה, מבטיח להציג מבט מיוחד מעיניו של הדון במתרחש בעולם. המבט יאפשר לשחקן לפתח את משפחת הפשע הפרטית שלהם בזמן מעקב אחר משפחות אחרות. כמו כן, תהיה לשחקן שליטה בגיוס חברים חדשים וקידומם בדרגות, לכל חבר במשפחה תהיה תכונה מיוחדת (פירומן, מהנדס, חובש ועוד). המטרה של יוצרי המשחק היא לגרום לשחקן לפתח אסטרטגיה בבחירת הפעולות השונות והרכבן. מנוע המשחק צפוי להשתמש במערכת הלחימה שהופיעה במשחקים הקודמים בתוספת מספר שדרוגים כדוגמת, מערכת קומבואים חדשה, שיטות להפעלת לחץ ועוד.

nyc01

nyc_gun

purple_coat

גיימסנטר VOD

אורן נתן.

תגובה אחת to “גיימסנטר מהדורה שישית”

  1. גיא Says:

    אחלה כתבה. העלה לי את הציפיות לUFC

כתיבת תגובה