גיימסנטר מהדורה שמינית


בשנים האחרונות יודעת חברת אלקטרוניק ארטס (EA), ירידה מסוימת בפופולאריות של משחקי הספורט שלה. למרות שסדרות המשחקים שלה עדיין נמכרות בצורה מסחררת, ישנו קונצנזוס מסוים בקרב קהל השחקנים שאיכות הזיכיונות אינה פתרון לתחלואים במנוע המשחק. אחד מענפי הספורט הפופולאריים ביותר שבאופן מפתיע לא זכה לסדרת משחקים מצד EA, הוא ענף הטניס. למרות שישנם משחקי טניס רבים וטובים (סדרת משחקי טופ ספין ווירטואה טניס), תמיד רציתי לראות משחק טניס של EA בעיקר בגלל סיבת הזיכיונות, משחקי טניס לרוב מציגים את כל הטורנירים הגדולים אבל חסרים את הזיכיונות והעטיפה הכללית שבהחלט תורמת לחווית המשחק.

כחלק מקמפיין משחקי הקיץ של החברה, הודיעה EA על כך שתפיץ משחק טניס חדש בשם GRAND SLAM TENNIS. נכון לעכשיו המשחק צפוי להיות משווק אך ורק לקונסולת ה-WII של נינטנדו (לפי החברה המשחק מפותח באופן ספציפי ל-WII). למרות שהמשחק עצמו מציג גרפיקה שנראית ארקיידית במידה מסוימת (ממדי הראש של השחקנים גדולים ממדי הגוף בצורה משמעותית), בחברה מבטיחים לספק חווית משחק ריאליסטית שתעשה שימוש בתוספת החדשה של נינטנדו לשלט האינטראקטיבי של ה-WII, ה-MOTION PLUS. שילוב התוסף החדש אמור להבטיח חווית אוטנטית למדי, בחברה טוענים שיהיה משקל לסוג החבטה והמשחק יידע להבדיל בין מכת גב יד לכף יד.

כמות המידע ששוחררה לגבי המשחק מראה ש-EA בהחלט הולכת בגדול על הכותר החדש, כבר כעת ידוע שכל טורנירי הגראנד סלאם יופיעו במשחק (אוסטרליה, רולאן גארוס, אליפות ארצות הברית ווימבלדון). מטרתו של השחקן במשחק תהיה לזכות בכולם. לצד תחרויות הגראנד סלאם, יציג המשחק מבחר רחב של שחקני טניס ובהם גם אגדות. לצד רפאל נאדל ואנדי רודיק מסבב הגברים, תופיע גם יילנה יאנקוביץ' מסבב הנשים. ההפתעה הגדולה היא בדמות האגדות שכוללות את פיט סאמפראס שלפי רבים נחשב לגדול שחקני הטניס בכל הזמנים וג'ון מקנרו שמלבד הישגיו הרבים כשחקן, היה ידוע במזגו החם שהפך לסמלו המסחרי. הכללתו של מקנרו במשחק (חתם על חוזה בלעדי עם EA), בהחלט אמורה לתרום לקמפיין הפרסומי ויהיה מעניין לראות אם חלק מהאופי שלו יגיע למשחק. אותי מעניין לדעת האם באמת יחליטו ב-EA ללכת על משחק ריאליסטי שיפנה לקהל אוהדי הטניס הכבדים, בהתחשב בכך שקהל היעד של שחקני ה-WII הוא קהל שמחפש יותר את המשחקים הקלילים (לשם השוואה משחק הטניס שמגיע עם הקונסולה מהווה את אחת מנקודות המכירה של הקונסולה).

johnmcenroe

nadalstance1

samprasbackhand

אפלה מכל כיוון

בסוף השבוע הנוכחי, משיקה חברת CAPCOM את הכותר החדש בסדרת משחקי רזידנט אוויל. במקביל להשקה חשפה החברה את כוונתה להשיק בשבועות הקרובים חבילת הרחבה שתהיה זמינה להורדה דיגטלית בחנויות הוירטואליות של קונסולות הדור הבא. חבילת ההרחבה, תציג את מצב העימות החדש שיהיה מיועד לעד ארבעה שחקנים בו זמנית. מצב העימות יציג למעשה שני מצבי משחק שיהיו מבוססים על רשת האינטרנט, מצבי המשחק יכללו מצב ניקוד בו מטרת השחקן תהיה להרוג כמה שיותר אויבים ומצב עימות ישיר אשר יציב את השחקנים השונים אחד נגד השני. מבחר הדמויות יכלול את דמויות המשחק המרכזיות ובהן אף מספר דמויות סודיות. עבור השחקנים הישראלים ראוי לציין שהחבילה תינתן בתשלום (חמישה דולרים) מה שאומר שאלו מכם אשר מעוניים בחבילת ההרחבה, יצטרכו לשחק עם עותק אמריקאי.

versus_014_bmp_jpgcopy

versus_025_bmp_jpgcopy

בנוסף למצב העימות, חשפה החברה את כוונתה להוציא מספר משחקים חדשים בסדרת רזידנט אוויל גם לקונסולת ה-WII. המשחק המרכזי שנחשף יהיה למעשה המשך ללהיט UMBRELLA CHRONICLES שיצא בשנת 2007. המשחק החדש שזוכה לשם DARKSIDE CHRONICLES אמור להיות רווי ביריות ודרכים אינטראקטיביות (בדומה למשחק הראשון). עלילת המשחק צפויה להיות מבוססת על  עלילת המשחק השני בסדרה (הדמויות המרכזיות יהיו קלייר רדפילד ולאון קני)., בנוסף אמורה העלילה למלא את הפערים מעלילת המשחק הקודם ואף לשחזר רגעים קלאסיים ממשחקי העבר המפורסמים.  מנוע המשחק שמציג תמיכה לשני שחקנים, יאפשר לשחקן לשחק את המשחק בעזרת שותף ממוחשב או אנושי, כמו כן צפוי המשחק להציג את מערכת ההתחמקות החדשה שצפויה לעשות שימוש בשלט האינטראקטיבי של ה-WII, במטרה לשפר את חווית המשחק. במקביל ליציאת DARKSIDE CHRONICLES, צפויה חברת CAPCOM להפיץ מחדש את משחקי הסדרה שיצאו לקונסולת הגיימקיוב. משחקי העבר שייצאו בלעדית לקונסולת ה-WII, אמורים לכלול תמיכה מלאה בשלט האינטראקטיבי של ה-WII. מטרתה של CAPCOM היא כמובן להרחיב את קהל היעד של הסדרה ולכן גם הוחלט על תג מחיר זול במיוחד למשחקים הקלאסיים.

es0001r_bmp_jpgcopy

es0004r_bmp_jpgcopy

שאר החדשות

חברת EA חשפה לפני ימים אחדים את העטיפה הרשמית לכותר האגרוף החדשFIGHT NIGHT ROND 4. למרות שמזה תקופה ידוע שהכיוון המרכזי שבו בחרה EA להתמקד הוא עימות החלומות בין מייק טייסון למוחמד עלי, עטיפת המשחק בהחלט מעוררת תאבון רב. הכללתו של טייסון במשחק הקרוב מסיימת קרוב לעשור שבו לא הופיע טייסון במשחקי וידאו, מלבד הופעתו של טייסון מבטיח המשחק לכלול מערכת קרב חדשנית שאמורה לשלב בין האלמנטים הבאים, מהירות, דיוק, תזמון ועוצמה במטרה ליצור את חווית האגרוף האוטנטית ביותר שנראתה במשחקי וידאו מאז ומעולם.

ps3_uk_jpg_jpgcopy

חברת סגה שהשיקה בשנה האחרונה מספר משחקים שמבוססים על הזיכיון האולימפי בהם הלהיט של מריו וסוניק במשחקים האולימפים, הודיעה על כוונתה להוציא מהדורות נוספות שיהיו מבוססות על אולימפיאדת החורף שצפויה להיערך בוונקובר בשנת 2010. המשחק שנמצא כעת בפיתוח, מפותח על ידי חברת EUROCOM אשר פתחה בעבר את משחקי אתונה 2004 ובייג'ינג 2008. משחקים אלו זכו להצלחה מסוימת ואף הציגו ענפי ספורט שלא זכו להופיע בעבר (ג'ודו לדוגמא). המשחק הקרוב מבטיח להציג מצבי משחק חדשים ובהם מצב האתגרים ומצב ראייה מגוף ראשון, לצד אפשרויות אלה מבטיח המשחק להציג חווית רשת משודרגת וממשק שליטה חדשני. בין ענפי הספורט שיופיעו במשחק ניתן למצוא סלאלומים שונים באמצעות מגלשיים או סנובורד, מרוצי החלקה על הקרח ועוד. בנוסף למשחק הרשמי, צפויה החברה להשיק גם כותר חדש בסדרת משחקי מריו וסוניק שיבוסס אף הוא על אולימפיאדת החורף.

משחק הפעולה הפופולארי,  ARMY OF TWO צפוי לחזור בשנה הקרובה בכותר המשך חדש שיציב את סלים וריוס בשנחאי שבסין. לפי חברת EA שמפיצה את המשחק, עלילת המשחק מבוססת על כך שהצמד מגיע למקום הלא נכון בזמן הלא נכון. את העיר פוקדת שורה של אסונות ותפקידם של השניים הוא לעבור דרך המחוזות השונים של העיר ולגלות את הסיבה להתחרשות האסונות (תוך שמירה על עבודת צוות וחיפוי הדדי). המשחק צפוי להציג לוח מהלכים רחב שניתן יהיה לשימוש בכל זמן על ידי אחת מהדמויות. לוח המהלכים הרחב אמור לאפשר לשחקנים לפתח טקטיקת לחימה טבעית יותר שמבוססת על שיתוף הפעולה בין שני השחקנים.

חברת NAMCO התחילה את מסע הפרסום לכותר החדש בסדרת משחקי טקן שצפוי לצאת בהמשך השנה לקונסולות הפלייסטיישן 3 והאקס בוקס 360. מסע הפרסום של החברה כולל הצגה של הדמויות השונות במשחק, לפי דרך ההצגה של החברה, סביר להניח שבכל חודש עד ליציאת המשחק תשווק חבילת דמויות במטרה להגביר את הציפייה. בחבילת הדמויות שנחשפה לחודש מרץ, ניתן לראות ששה לוחמים בהם נינה וויליאמס, קינג, דראגונוב, קרייג מרדוק, כריסטי מונטירה ודוויל ג'ין.

tekken_6-ps3screenshots2366202

tekken_6-ps3screenshots2366404

tekken_6-ps3screenshots2366101

גיימסנטר VOD

אורן נתן.

5 תגובות to “גיימסנטר מהדורה שמינית”

  1. רונן יצחק Says:

    תודה, אורן. היה מעניין לקרוא. בפרט בכל מה שנוגע לקונסולה של נינטנדו.

    רונן (מנהל קהילת נינטנדו ב'ויגיימס')

  2. גולן Says:

    בנוגע ל- RE5 כתבת:
    "עבור השחקנים הישראלים ראוי לציין שהחבילה תינתן בתשלום (חמישה דולרים) מה שאומר שאלו מכם אשר מעוניים בחבילת ההרחבה, יצטרכו לשחק עם עותק אמריקאי."
    האם תוכל להסביר?
    אני עם PS3 וחשבון לחנת האמריקאית של PSN אבל אפשר גם לפתוח חשבון אירופאי על אותה מכונה ולקנות דרכו לא?
    תודה.

    • ogelive Says:

      עקרונית המצב הוא כזה,

      אם יש לך עותק אמריקאי אתה יכול לקנות תכנים בחנות האמריקאית, אם ברשותך עותק אירופאי, גם אם תפתח חשבון בחנות האירופאית לא ניתן לקנות משם תכנים לאור הצורך בהתאמה בין כתובת המגורים לכתובת של בעל כרטיס האשראי. לכן ציינתי בכתבה על הבעייתיות של הנושא. קנייה של התוכן בחנות האמיריקאית לא תעבוד עם ברשותך עותק אירופאי.

      תודה.

  3. גולן Says:

    לא לא, תודה לך על התשובה המהירה 🙂
    קיצר זה למעשה אומר שלקנות את RE5 בייבוא ה-"רשמי" (ואני משתמש במילה הזאת בחופשיות) של ישפאר למעשה פועל נגד האינטרס שלי אם אני מתכוון לקנות את ההרחבות?
    למיטב ידיעתי הם עובדים בשיטת PAL אבל מאחר ואין למעשה "ישראל" בעולם של סוני אז אני לא אוכל לקנות תכנים למשחק שקניתי בייבוא הרשמי?
    חולה על המקום הזה.

  4. ogelive Says:

    תודה לך על התמיכה,

    עקרונית אתה בהחלט צודק, הייבוא של ישפאר לארץ הוא ייבוא אירופאי ומאחר ואין תמיכה רשמית בחנות (התגובה של ישפאר בנושא משתנה מעת לעת), אם ברצונך לשחק עם ההרחבות, תצטרך לקנות עותק אמריקאי או לחלופין למצוא מישהו שגר באירופה עם כרטיס אשראי מקומי.

כתיבת תגובה